< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: האינטלקטואל, האקדמיה והפוליטיקה? (נורית בוכוייץ) (סדרת מעברים : מידות טובות) [מקוון] 18.11.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0111404/

ערב טוב

שמח להזמינכם/ן למפגש הרביעי בסדרה “מידות טובות, מידות רעות, באקדמיה”.  הפעם עם פרופ’ נורית בוכוייץ, המכללה האקדמית בית ברל האינטלקטואל, האקדמיה והפוליטיקה . יום רביעי ה-18 בנובמבר 2020, משעה 19:00 עד 20:00. הזום למפגש כאן.

השיחה תעסוק בספרו של מישל וולבק “כניעה” (2015, Soumission), רומן ספקולטיבי המתאר את נצחון המפלגה האיסלאמית בבחירות לנשיאות צרפת 2022 מנקודת המבט של הגיבור, מרצה לספרות באוניברסיטה. ברקע האירועים נפרש סיפור החיים האקדמיים של הגיבור: מחקר הדוקטורט, כניסה לחיים המקצועיים, מינוי לפרופסור, הוראה ומחקר, מינויים וקידומים ופוליטיזציה של האוניברסיטה (לרבות מינוי שר לענייני השכלה גבוהה). כתיבתו הפרובוקטיבית של וולבק, הנאמנה למודל הפוסטמודרניסטי של ערעור, פירוק ופרובלמטיזציה, בוחנת את מכלול החיים האקדמיים מזווית סאטירית ואף טראגי-קומית ומציעה אמביוולנטיות ומבוכה. קריאה ברומן תהווה בסיס לשיחה על הקשר שבין העולם האינטלקטואלי לפוליטי ועל מקומה של האליטה האינטלקטואלית בחיים הציבוריים.

בצרופה – קריקטורה של וולבק מתוך ניו-יורק ריביו אוף בוקס.  בקישור כאן מאמר ביקורת על הספר מאת מרק לילה.  נדמה לי שאפשר לקבל גישה דרך הסיפריות הציבוריות במידה ואין גישה.

המפגשים הקודמים בסדרה צולמו ונגישים כאן:

פרופ’ יוסף גרודזינסקי וד”ר רונית קלדרון-מרגלית, שקרנים ורמאים במדע

פרופ חגית מסר-ירון, כסף ואקדמיה, משחית או מעצים.

הסופרת מאיה ערד, על קינאה באקדמיה ובכלל

רשת מעברים תומכת בהתפתחות המקצועית של תלמידי מחקר מתקופת הניצנות (תואר ראשון ושני) ועד הפריחה והכניסה לתקן.  הצטרפות לרשת מעברים בקישור זה. הצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו כאן  ולערוץ הטלגרם שלנו כאן.

תוכנית מפגשי הסמסטר, כולל הסידרה מידות טובות מידות רעות, בקישור זה.

ובנושא ובהקשר אחר. באותו יום, יום רביעי ה 18 בנובמבר בשעה 17.00  אני מארח את פרופ’ קון ורהוסט להרצאה על “אמון וחיסונים”  פרטים על סידרת ההרצאות כאן.

להתראות

דוד   

Message publisher
דוד לוי-פאור האוניברסיטה העברית davidlevifaur@gmail.com
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added