< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: שמירה על הדמוקרטיה כתשתית חיונית בזמן חירום (עלי זלצברגר) (סמינר מינרבה מצבי קיצון & מרכז מצבי חירום) [אונ חיפה / חיפה & מקוון] 21.2.24

Message URL: https://www.hum-il.com/message/4021912/

דמוקרטיה היא תשתית חיונית בזמן שגרה, אך גם, ואולי ביתר חשיבות, בזמן חירום. בהרצאה יוצג מסמך שנכתב בינואר 2024 על ידי צוות* בראשות פרופ׳ עלי זלצברגר, ראש מרכז מינרווה.

מחברי הדוח טוענים כי בעת חירום חריגות ממרחב זכויות הפרט ומהליכי קבלת החלטות של זמן שגרה מוצדקות, רק אם הן עומדות בתנאים הבאים: הצעד נדרש להשגת צורך חיוני הקשור באופן ישיר למצב החירום, יש בו כדי לקדם משמעותית את הגשמת הצורך, ותועלתו עולה על נזקו מבחינת האינטרס הציבורי ומבחינת הפגיעה בזכויות הפרט, אין צעד אלטרנטיבי יעיל שפגיעתו בזכויות או בהליך הכרעה דמוקרטי פחותה והצעד הוא שוויוני ואינו מפלה בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. עוד נטען כי היעדר חקיקה מתאימה בישראל ומוסדות קבע להכנה, ניהול והבראה ממצבי חירום תורמת להפרות גדולות יותר של זכויות הפרט ופוגעת בניהול יעיל ואפקטיבי של משברים.

* בכתיבת הדו”ח השתתפו: פרופ׳ מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, עו״ד דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועמ״ש, דר׳ יעל כהן רימר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פרופ׳ ראובן כץ מהטכניון, פרופ׳ ברק מדינה, לשעבר רקטור האוניברסיטה העברית ופרופ׳ מרדכי קרמניצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה והפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, ובסיועה של רינת קליין ממוסד נאמן.

קישור לדף האירוע:
https://minervaxtremelaw.haifa.ac.il/2024/02/10/democracy-infrastructure/
קישור לדו”ח שחובר ע”י צוות מרכז מינרווה:
https://neaman.org.il/Files/Report_Democracy%20as%20a%20Critical%20Infrastructure%20during%20Emergency.pdf

* (מינרבהקיצון2024) (מצביחירוםאתשפד)

Message publisher
ערן בית הלחמי eranbh72@gmail.com
Full address
מרכז מינרווה לחקר שלטון החוק במצבי קיצון, חדר 1013 בנין המדרגה, אוניבריסטת חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added