< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: מקאם מחמוד (מקום מהולל): מחשבות על המפגש בין מסורות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות בבגדאד (מאות 8-11) (ליבנת הולצמן) (סדרת מרחבים בין דתיים) [האגודה למדע הדתות] [מקוון] 25.2.24

Message URL: https://www.hum-il.com/message/4021704/

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו להרצאה הרביעית של תוכנית ההרצאות המקוונת של האגודה הישראלית לחקר דתות, אשר מתמקדת השנה בנושא ‘מרחבים בין-דתיים’. את ההרצאה תישא פרופ’ ליבנת הולצמן (אוניברסיטת בר אילן), וכותרתה: “מקאם מחמוד (מקום מהולל): מחשבות על המפגש בין מסורות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות בבגדאד (מאות 8-11)”. ההרצאה תתקיים בשעה 18:00 ביום א’ ה-25 בפברואר.

הנה תקציר ההרצאה:
בשנת 923 סערה העיר בגדאד בעקבות תקיפתו האלימה של מחמד בן ג’ריר אלטברי, גדול פרשני הקוראן בכל הזמנים. התוקפים זוהו עם החנאבלה, קבוצה דומיננטית במרחב הציבורי. ברקע התקיפה עמדה מחלוקת סביב הפרשנות לפסוק קוראן בו מבקש אללה מהנביא מוחמד לקום באישון לילה לתפילת מוסף, ומוסיף: “ואולי יואיל ריבונך להעירך לחיים במקאם מחמוד (מקום מהולל)” (ק. 17: 79). לפי פרשנותם של החנאבלה לפסוק, הביטוי מקאם מחמוד מציין את ישיבתו של מוחמד על הכס לצידו של אללה. אלטברי התנגד בתוקף לפרשנות זו. הוא דבק בפרשנות אחרת עד לתקיפה שלמעשה הובילה למותו. דרך פרשת אלטברי ומקאם מחמוד אני מבקשת להציג כמה מחשבות על המארג הסיפורי העשיר אשר נוצר בבגדאד ממסורות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות, ועל הפיכתה של מסורת סיפורית לעיקר אמונה שאנשים מוכנים להרוג ואף למות בשמו.

הנה גם הקישור לזום: https://us02web.zoom.us/j/86705204943

25.2.24, 19:00-18:00

בברכה,

ד”ר שי פררו – מזכיר האגודה.

* (דתותתשפד)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added