< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // וובינר: דרך קניין ושילומים (גדעון ראובני, איריס נחום, נתן שניידר) (סדרת מסעות בעולם היהודי-גרמני) [ליאו בק, מקוון] 11.5.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2043002/

“במכון היופי של ההיסטוריה יודעים לסרק בלורית אפילו בשערה של מפלצת”
כך כותב רוני סומק בשירו “טרקטורים” ומציב בפנינו את המחלוקת שליוותה את הסכם השילומים שנתחם לפני 70 שנה בין גרמניה המערבית, ישראל וועידת התביעות. במפגש השביעי בסדרה ‘מסעות: הגירה, ידע וקניין בעולם היהודי-גרמני’, נתכנס לשיחה על הסכם השילומים ועל משמעות מעבר של סחורה, מסחר ורגשות בין גרמניה וישראל בשנות החמישים.

ההיסטוריון פרופ’ גדעון ראובני מאוניברסיטת ססקס ישוחח עם ההיסטוריונית ד”ר איריס נחום ממכון יעקב רובינסון להיסטוריה של זכויות אינדיבידואליות וקולקטיביות שבאוניברסיטה העברית ועם הסוציולוג פרופ’ נתן שניידר מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. השיחה תיסוב על המשמעות של הסכם השילומים בהתקרבות בין העם היהודי והעם הגרמני ובהשפעתו על הסכמים אחרים שנחתמו בהיסטוריה, נעסוק גם במשמעות האישית והקולקטיבית של ההסכם, נעמוד על ההבדלים באופן בו מכונה ההסכם בשפות השונות ונבדוק אילו רגשות היו כרוכים בחתימה על הסכם השילומים, בישראל, בגרמניה ובעולם היהודי בכלל. הצטרפו אלינו למסע רגשי, אנושי, חברתי וכלכלי שנוגע באחד מהפולמוסים הסוערים ביותר שידעה החברה הישראלית עד היום.

הערב יתקיים ביום רביעי ה-11 במאי 2022 בשעה 19:00 בזום וובינר ופייסבוק לייב!

לתשומת ליבכם.ן- לקבלת הקישור לזום וובינר נדרשת הרשמה מראש בקישור הבא:
https://bit.ly/3LQGGAE

* (סדרת מסעות ליאו בק)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added