< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: ההוליווד של אסיה: יפן כמעצמת תרבות (נסים אוטמזגין) הרצאת פתיחה של סמינר הקיץ של מעברים (סדרת מעברים) [מקוון] 4.7.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1070121/

מפגש עם פרופסור ניסים אוטמזגין, יום ראשון ה-4 ביולי 2021, משעה 14:00 עד 14:40.

המחקרים שלי עוסקים בשאלות הגדולות של חקר תרבות: כיצד תרבות נוצרת, כיצד היא מועברת, וכיצד היא מתקבלת, וזאת מתוך הסתכלות בתרבות העכשווית ביפן ובמזרח אסיה. אני חוקר את המנגנונים התרבותיים, החברתיים, הכלכליים והפוליטיים האחראיים לכך, תוך תשומת לב מיוחדת למחקר הנשען על ידע אמפירי רחב. בהרצאה אדבר על המחקר שהתחלתי בו את דרכי האקדמית שעסק בתפוצת התרבות היפנית במזרח אסיה ובהפיכתה של יפן ממדינה המזוהה עם כלכלה ותעשייה מפותחת למדינה בעלת עצמה תרבותית חוצה-גבולות. כחלק ממחקר רחב זה, שהיתי קרוב לשנתיים באיסוף חומרים בהונג קונג, סינגפור, בנגקוק, טאיפיי וסאול (בנוסף לשלוש שנים ביפן), בחנתי את מסלול היצירה והתפוצה של התרבות הפופולארית היפנית באסיה (בעיקר מוסיקה, אנימציה וסרטים), את מדיניות הממשלה היפנית כלפי תעשיות התרבות, ואת ההשפעה של תפוצת התרבות הפופולארית על תהליכי רגיונליזציה אזוריות( בצפון מזרח ודרום מזרח אסיה).


פרופ’ ניסים אוטמזגין
הוא חבר סגל החוג ללימודי אסיה וראש המכון ללימודי אסיה ואפריקה באוניברסיטה העברית בירושלים, מתמחה בפוליטיקה, חברה, ותרבות ביפן המודרנית. פרופ’ אוטמזגין סיים את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה העברית בלימודי מזרח אסיה ומדע המדינה. עם סיום התואר, הוא טס ליפן להמשיך את לימודיו הודות למלגה מממשלת יפן ולאחר שש שנים מאתגרות, במרץ 2007 סיים את הדוקטורט באוניברסיטת קיוטו. הדוקטורט שלו זכה באוקטובר 2007 בפרס יוקרתי ביפן (פרס איאואה לחקר אזור אסיה והפסיפיק). מחקריו התפרסמו בשני ספרים, שישה ספרים ערוכים ועשרות פרקים ומאמרים בכתבי עת מובילים.

https://huji.zoom.us/j/83621913759?pwd=QmwzdUtPc3VsanhZUmNBRFArc1FiUT09#success

לכל הרצאות הסמינר:  https://www.hum-il.com/message/1070120/
You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added