< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // וובינר: תקשורת המדע בחברה החרדית בישראל [הטכניון ואונ חיפה, מקוון] 12.5.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1042910/

הנכם מוזמנים לוובינר “תקשורת המדע בחברה החרדית בישראל” שייערך ביום ד’, ה-12.5.2021 בין השעות 14:30-18:30.

להרשמה: https://forms.gle/WDB7GmF2p9u67oXU8.

משבר הקורונה טלטל את התודעה הציבורית, ועמה את ההכרה בקרב מדענים וקובעי המדיניות בחשיבות תקשורת המדע לציבור הרחב. הגם שהוא נאבק על מקומו בזירת התקשורת, תיווך ידע מדעי נתפס כחלק אינטגרלי מתפקידי המערכת הציבורית והקהילתית במדינות מפותחות. עם זאת, עבור קבוצות מיעוט אתניות ודתיות, הלגיטימציה של ידע מדעי אינה ברורה מאליה.

המושב הראשון, יתקיים בשפה העברית בין השעות: 14:30-16:00. המושב יתמקד בציבור החרדי בישראל. בעזרת מתווכי הידע מתוך החברה החרדית עצמה נעמוד על האתגרים והאפשרויות ליצירת דיאלוג פורה לשם הפצה של ידע מדעי. ד”ר בתיה זיבצנר (האונ’ העברית), תציג את המתחים במפגש בין דת למדע במבט היסטורי. לאחר מכן יוצגו עיקרי הממצאים של קבוצת המחקר “חרדים ותקשורת המדע”, הכוללת את ד”ר אורן גולן, נחי משעול, ופרופ’ יריב צפתי (אונ’ חיפה), פרופ’-חבר אילת ברעם-צברי, יעל רוזנבלום וד”ר ליאה טרגין-זלר (טכניון). חלקו המרכזי של הוובינר יוקדש לשולחן עגול של מומחים לתיווך ידע מדעי בחברה החרדית, בהשתתפות: גב’ נעמה עידן, יזמית חברתית והמו”ל לשעבר של העיתון החרדי “יום ליום”; גב’ תמר פלאי, מנהלת קשרי קהילה עם המגזר החרדי, המרכזים הרפואיים הדסה והמכון החרדי למדיניות; ד”ר יהודה סבינר, עוזר מנהל מרחב רפואי מכבי בבני-ברק; מר עדו הדרי, מנהל מערך הדוברות וקשרי ממשל במכבי.

המושב השני, יתקיים בשפה האנגלית בין השעות 16:30-18:30, ויתמקד ביצירת “תקשורת מדעית מכילה” (Inclusive Science Communication), המותאמת לקהלים מגוונים. את המושב יפתח פרופ’ ברוס לוינשטיין (אונ’ קורנל), אז יוצגו בקצרה ממצאים רלוונטיים של חברי קבוצת המחקר “חרדים ותקשורת המדע”. יגיבו על הנושא: פרופ’ איילה פדר (אונ’ פורדהם) וד”ר דוד ריאר (אונ’ בר אילן). שאלות ותובנות הקהל ידונו במהלך המושב.

להרשמה: https://forms.gle/WDB7GmF2p9u67oXU8.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added