< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

חדשות, שיתוף הקהילה ועוד // שאלו את המומחה! ספרטה עם ניל בר (הפודקאסט השבועי של היסטוריה גדולה בקטנה) [מקוון] דדליין=25.2.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/202000/

השבוע אנחנו נפגוש את ניל בר שלנו, שלחלוטין לא כתב את הטקסט הזה בעצמו! כשהוא לא עושה סטים של מאה שכיבות שמיכה או רץ שני קילומטר בשבע דקות הוא גם חוקר את ספרטה. לכן, החלטנו לתת לו לנצל את הבמה הזו כדי (בין היתר) לעשות קידום חסר בושה ולא מוגזם בכלל לספר שהוא כתב על ספרטה.

אנחנו נדבר איתו על מה היא בעצם ספרטה – שכן בתרבות הפופולארית ישנו פער “קטנטן” בין מה הייתה ספרטה לבין המציאות ההיסטורית. ניגע בדרך בה עיר קטנה בלב עמק פורה הפכה לסגורה ומסוגרת והחלה לקדש משמעת, מסורת וצייתנות על פני כל דבר אחר, ועד כמה יש הלימה בין המוניטין הקרבי של ספרטה לבין מה שקרה באמת. אנחנו נדבר גם בכלליות על כתיבת ספר, וספרי היסטוריה פופולרית בפרט, כמו הספר שהוא כתב. איך מוצאים את האיזון הנכון בין שפה אקדמאית לבין שפה שתדבר גם להדיוטות בלי שום רקע בנושא; איך מוציאים פרוייקט כזה לדרך ולמה מלכתחילה.

יש לכם שאלות על ספרטה? על הספר שהוא כתב? על ערומכוים בגלימות? כתבו בתגובות ואולי נזרוק אותן על ניל בהקלטה דדליין לשליחת שאלות: יום חמישי 25.2.21 בשעה 12:00.

ניתן לשאול שאלות גם כאן: https://www.facebook.com/groups/historia.il/permalink/2542420359393995/

 

לכל פרקי הפודקאסט לחצו כאן.

לתמיכה בנו בפטראון: https://www.patreon.com/historia
היסטוריה גדולה, בקטנה בפייסבוק: www.facebook.com/Diggstory
מוזיקת פתיחה וסיום: Scott Holmes / Corporate Innovative

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added