< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // ערב עיון: עתידה של האוניברסיטה: "לפני" ו"אחרי" משבר הקורונה? [מכון כהן תל אביב / מקוון] 4.5.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0050204/

במסגרת סמינר מכון כהן להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות, נקיים ביום שני הקרוב (4.5.20) בשעה 18:00 מפגש בנושא:

עתידה של האוניברסיטה: “לפני” ו”אחרי” משבר הקורונה?

בהשתתפות:
ד”ר עינת אלבין (משפטים, העברית), פרופ’ יצחק (יאני) נבו (פילוסופיה, בן גוריון), ד״ר הילה דיין, (סוציולוגיה פוליטית, אמסטרדם יוניברסיטי קולג׳), ד״ר לין חלוזין-דברת (היסטוריה ופילוסופיה של המדע, תל אביב)

הדיון יתקיים בזום:
https://zoom.us/j/99792176454?pwd=S3JpakdZd2EwZ3NMTm8vYjI5TUFtdz09

כדי לשמור על בטיחות סביבת הרשת נבקש מכולם להזדהות בשם מלא ולהמתין בחדר ההמתנה לאישור.

פרטים נוספים על הדיון:

עתידה של האוניברסיטה: “לפני” ו”אחרי” משבר הקורונה?

במקביל לזיקות המתעצמות במהלך המאה ה-20 בין ידע, מדע, טכנולוגיה וכלכלה התפשטה האוניברסיטה על פני הגלובוס והפכה לאחד המוסדות החזקים בחברות רבות. אולם גלובליזציה מהירה ושינויים מפליגים במודל הממשלי והתקציבי של אוניברסיטאות רבות גם הפכו אותן לארגונים פגיעים. בעשורים האחרונים מתנהל שיח ער על מצבה של האוניברסיטה ועל הצפוּן לה במאה ה 21. האם היא עודנה קורפורציה – התאגדות של מלומדים ותלמידים, או שמא היא גוף שבו שולטת הנהלה המעסיקה עובדים? האם המחקר וההוראה באוניברסיטה הם אוטונומיים, או שהאוניברסיטה משרתת בעיקר את אלה המממנים אותה? האם האוניברסיטה צריכה להיות מחויבת לשוויון? לשרת את החברה? או אולי את השוק ואת המדינה?

משבר הקורונה הקצין כמה מן השאלות האלה וצבע אותן בצבעים דרמטיים. בישראל היו האוניברסיטאות והמכללות מבין המוסדות היחידים שפעלו ברציפות בחודשיים האחרונים. אולם המחירים היו קשים: עובדים ותלמידים נשלחו הביתה לחופשות כפויות ואחרים נאלצו להתמודד עם מצב בלתי אפשרי, שבו עליהם לעבוד או ללמוד בזמן שבו פרנסתם אינה מובטחת, הם מבודדים בבית, ומטופלים בילדים או בבני משפחה מבוגרים או חולים. ההוראה המקוונת הועלתה על נס, אבל גם עוררה רגשות מעורבים. הנסיונות להמשיך את המחקר בתנאים שבהם אי אפשר לנוע בעולם ואפילו בעיר העלו מודלים חדשים, אבל גם הכשילו אחרים. איפה אנחנו עומדים ואיזו אוניברסיטה נרצה לראות בשנים הבאות?

ישוחחו עמנו:

ד”ר עינת אלבין, מרצה בכירה בפקולטה למשפטים האוניברסיטה העברית, מתמחה בדיני עבודה וחוקרת עבודה בכלכלה של שירותים וטכנולוגיה חדישה.

פרופ’ יצחק (יאני) נבו, מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת בן גוריון, מתמחה בפילוסופיה אנליטית, פרגמטיזם אמריקאי ואתיקה של הידע.

ד״ר הילה דיין, מרצה בסוציולוגיה פוליטית באמסטרדם יוניברסיטי קולג׳ (הולנד), מלמדת סוציולוגיה ביקורתית ופוליטיקה גלובלית וחוקרת את החברה והמשטר בישראל, ממקימות הארגון “אקדמיה לשוויון” לדמוקרטיזציה של האקדמיה והחברה בישראל.

ד״ר לין חלוזין-דברת, חוקרת ומרצה במכון כהן להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב. חוקרת בגישה ביקורתית את ההיסטוריה והפילוסופיה של הרעיונות על הלשון ומוסדות ידע בישראל ובעולם. מלמדת את הסמינר “של מי האוניברסיטה? לקראת תיאוריה פוליטית של האקדמיה”.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added