< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // השקת ספר: חוריה - סיפורים ורשימות של נשים בעקבות האביב הערבי (אלון פרגמן) [תל אביב] 24.4.48

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8041101/

חוריה – סיפורים ורשימות של יוצרות בעקבות האביב הערבי

אסף, ערך ותרגם מערבית: אלון פרגמן

האנתולוגיה “חוריה – סיפורים ורשימות של יוצרות בעקבות האביב הערבי” מכילה את המקבץ הרחב ביותר שתורגם בעשרים השנה האחרונות לעברית, פרי עטן של עשרות כותבות מרחבי העולם הערבי. ביצירות אלה משתקף מעמדן המורכב של הנשים בעולם הערבי ומאבקן, באמצעות הכתיבה, לחירות (חוריה) במובניה הרחבים. בכתיבתן ההיברידית, המגוונת והמאתגרת את הקאנון הספרותי במובנים שונים, יש כדי להעיד על התהליכים העמוקים, הסמויים מן העין, המתקיימים לנוכח “האביב הערבי”, כמו גם על שינויים פואטיים המתחוללים בתחומי הספרות.

“פיו של השד הרבה יותר גדול מחלומותיך הזעירים. הוא יבלע אותך, את העט, את הנייר, את השולחן ואת הכיסא נטול המשענת. גם את חדרך, שכונתך ועירך.
שמע לעצתי, חדל לכתוב…
אבל אם אתה עקשן מלידה, קשה עורף ללא תקנה, כתוב ואל תחדל! אם הדבר בוער בעצמותיך, וטיפות הגשם החודרות מבעד לחלון חדרך הדולף אינן מרַפות את ידיך, כתוב ככל שאבתה נפשך…
אבל כתוב על כל השדים… כי הם אף פעם לא באים אחד אחד!”.
(מתוך הסיפור “אל תכתוב על שֵד”, נַוַאל אל-רַ’נַם)

הסיפורים והרשימות המתורגמים באנתולוגיה זו נבחרו מתוך מאות רבות של כתבים שפורסמו בעשור האחרון בערבית בבמות מגוונות, חלקן מוכרות וחלקן חדשניות ובלתי ממוסדות. את המבחר אסף, ערך ותרגם אלון פרגמן. זהו מקבץ שני הרואה אור בסדרת “ושתי” (קדם לו “נמר מנייר” [2012] מאת זכריא תאמר – הסופר הסורי הגולה), שבו מאפשר פרגמן לקורא בעברית מפגש חי ורב-רובדי מבחינה לשונית עם הנכתב בערבית ועם הנקשר בענייני השעה מתוך יחס מורכב למסורת הסיפורת הערבית והמערבית גם יחד.

ד”ר אלון פרגמן הוא מרכז לימודי השפה הערבית במחלקה ללימודי המזרח התיכון ומתאם אקדמי של לימודי התעודה לתרגום ערבית באוניברסיטת בן גוריון בנגב; חוקר את לימוד השפה הערבית והוראתה בקרב דוברי עברית כשפת אם מהיבטים בלשניים ופדגוגיים; כיהן כראש החוג לשפה וספרות ערבית במכללה האקדמית בית ברל ועסק בהכשרת מורים לערבית; מכשיר צוותים רפואיים לדיבור בערבית ומספק ייעוץ, הדרכה וליווי למוסדות ציבוריים בלימודי השפה הערבית.

תכנית ערב ההשקה (יתחיל ב-19:30):

דברי פתיחה: עדי שורק, עורכת סדרת ושתי, הוצאת רסלינג

“אני מאמינה באללה ובצדק חברתי” – הפרופיל המהפכני של נשות האביב הערבי
ד”ר מירה צורף

לשנות הכול כדי שדבר לא ישתנה – אתגריו המיוחדים של המתרגם
עידן בריר

נשים כותבות את חירותן – תובנות ומחשבות בעקבות תרגום האסופה “חוריה”
ד”ר אלון פרגמן

https://drive.google.com/file/d/1mDeM3jct8MBosqfH4aqwzQROnlZNq0XF/view?usp=drive_web

 

אמנות, בלשנות, היסטוריה, חינוך והוראה, לימודי דתות, לימודי תרבות, סוציולוגיה, ספרות, שפות, כלל אקדמי (סוגיות הנוגעות לאקדמיה בכללה, שאינן דיסציפלינריות)

אזרחות, אסלאם, אפריקה, ארץ ישראל, הגירה, המזרח התיכון, מגדר, צפון אפריקה

 

 

 

 

https://www.resling.co.il/pics/events/invite_605.pdf

Message publisher
מערכת רמה - רשת מדעי הרוח והחברה info@hum-il.com *** רמה אינה קשורה להודעה זו ואין בידיה מידע נוסף. לכל שאלה הנוגעת להודעה ולפרטי התקשרות יש להקליק על הקישור המפנה אל האתר הרלוונטי.
Full address
תולעת ספרים, מאז"ה 7 תל אביב
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added