< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

מחקר ולימודים // בית ספר קיץ: בית ספר קיץ של המרח"ב הדיגיטלי בנושא ניתוחים ויזואליים [האו”פ / רעננה 07/23] דדליין=17.5.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/3051511/

האוניברסיטה הפתוחה פתחה מרכז חדש – המרח”ב (המרכז למדעי הרוח והחברה) הדיגיטלי. המרכז החדש מעודד ומקדם שיתופי פעולה בין תחומיים כדי לחקור, להציג ולנתח נושאים שונים בתחום מדעי החברה או בתחום מדעי הרוח באמצעות כלים דיגיטליים.
השילוב של טכנולוגיות עם מדעי הרוח והחברה נותן לנו את האפשרות לשאול שאלות מחקר שלא ניתן היה לשאול עד היום ולמצוא נקודות מבט חדשות ומפתיעות.
השנה נקיים את בית ספר הקיץ הראשון והוא יתמקד בסדנאות ללימוד כלים לניתוח ויזואלי. פירוט הסדנאות:
• ד”ר זף סגל, האוניברסיטה הפתוחה – סדנה שבה נלמד על תוכנות Newspaper Navigator ו PixPlot. בסדנה נעסוק בלוגיקה העומדת מאחורי שתי התוכנות, בקשיים החישוביים העומדים מאחורי אנליזה ויזואלית, ובעיקר באופנים שבהם ניתן להשתמש בכלים אלו. כמו כן, באמצעות התנסות בכלים על קורפוסים נתונים של תמונות היסטוריות, ננסה להתמודד עם השאלה, כיצד מזהות התוכנות דמיון בין תמונות, וכיצד מאפיינים באמצעותן קטגוריות. במקביל, נדבר על הבעיות בשיטת הקלסטרינג של התוכנות הללו.
• פרופסור ענת בן דוד, האוניברסיטה הפתוחה – סדנה שבה נבחן כיצד כלים כמו Google Cloud Vision API מאפשרים מצד אחד לערוך מחקר רחב-היקף על דימויים, ומצד שני משמשים כאובייקטים לניתוח ביקורתי על הבניית הראייה החברתית-תרבותית באמצעות אלגוריתמים. הסדנה תתמקד במקרה בוחן של מחקר משבר האקלים באינסטגרם.
• פרופסור ענת בן דוד – סדנה שבה נלמד להשתמש בכלי שפותח באוניברסיטה הפתוחה, שיוצר קולאז’ מקבוצה גדולה של דימויים ומסכם את פלטת הצבעים שלהם. הסדנה תציג את הכלי ואת השימושים האפשריים שלו במחקר במדעי הרוח דיגיטליים, בחקר תרבות ובמדעי החברה.
• פרופסור אופיר מינץ-מנור, האוניברסיטה הפתוחה – סדנת vis-À-vis – (ויז-א-וי, צרפתית – פנים אל פנים). זהו כלי ויזואליזציה שפותח באוניברסיטה הפתוחה ושנועד לסייע לחוקרות ולחוקרים לאתר דגמים לשוניים-תוכניים בטקסטים מתוייגים. הסדנה תתמקד במושג הויזואליזציה הפרשנית והדרכים “לקרוא” בעזרת הכלי טקסט על ידי שימוש ביצוגים גרפיים שלו.
• ד”ר דריה ואסיוטינסקי שפירא, האוניברסיטה הפתוחה וד”ר אירינה רבייב, המכללה האקדמית להנדסה ע”ש סמי שמעון – הרצאה שבה נלמד על הפרויקט לניתוח כתבי יד דיגיטאליים מימי הביניים, בו נעשה שילוב של למידת עמוקה (Deep Machine Leaning) עם פליאוגרפיה עברית.
• ד”ר משה לביא, אוניברסיטת חיפה – אי- סקריפטוריום היא פלטפורמה לתעתוק אוטומטי של כתבי יד (וחומרים אחרים). בסדנה תוצג תמונת העל של תהליכי ההנגשה של כתבי יד ומסמכים ארכיוניים, יוצגו פונקציות העבודה העיקריות של סביבת אי-סקריפטוריום, ונתרגל את תהליכי העבודה העיקריים באמצעות הכלי, מסגמנטציה ועד תעתוק.
• ד”ר שרון חליפה גואטה, אוניברסיטת חיפה – סדנה שבה נלמד על תוכנת Tropy שמשמשת ליצירת תיוג תמונות ראשוני. בסדנה נתנסה ונתרגל עבודת תיוג, תוך התייחסות לדוגמאות למערכות מתקדמות בתחום. נדון בחשיבותו של תיוג במחקר ויזואלי.
• ד”ר שרון חליפה גואטה, אוניברסיטת חיפה – סדנה בה נתנסה בכלים iart.vision או imgs.ai (ניתן יהיה לבחור בין השניים), ובה נלמד על הכלי של מרכוז (clustering). הסדנה תציג את הכלי ואת השימושים האפשריים שלהם במחקר במדעי הרוח הדיגיטליים הויזואליים.

אנחנו מזמינות את תלמידות ותלמידי מחקר (מתואר שני ומעלה) וחוקרות וחוקרים שמחקריהם עוסקים או נושקים למדעי הרוח הדיגיטליים או מדעי החברה החישוביים, מאוניברסיטאות בישראל, להגיש את מועמדותן.ם לבית ספר קיץ הראשון של המרח”ב הדיגיטלי שיתקיים בתאריכים 4-6 ביולי 2023, באוניברסיטה הפתוחה ברעננה. המטרה של בית הספר היא לתת הזדמנות להיחשף לתחום המתפתח של מדעי הרוח והחברה הדיגיטליים ולהקנות ידע וכלים להשתלבות בעולם האקדמי החדש.
מספר המקומות מוגבל והרישום הוא על בסיס תחרותי. בחירת המועמדות .ים תיעשה בידי ועדה של המרח”ב הדיגיטלי. שפת ההוראה בבית ספר קיץ השנה תהיה עברית.

שימו לב:
• ההשתתפות בבית הספר היא ללא תשלום.
• אין צורך בידע מוקדם בתכנות או בסטטיסטיקה.
• בית הספר יפעל במתכונת מלאה מהשעה 9:00 עד 17:00.
• יש להתחייב לנכוח בשלושת ימי בית הספר במלואם. אין אפשרות להשתתפות חלקית.
• יש להביא לפטופ לכל הימים.
• יש להתקין מראש תכנות ולהעלות חומרים לפי הוראות שיועברו לפני מועד בית הספר.

מועמדות ומועמדים המעוניינים להשתתף מתבקשות.ים לשלוח מייל ל dhsshub@openu.ac.il.
המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 17.5.23. הודעות תימסרנה עד 1.6.23.
במייל יש לפרט (כעמוד):
• פרטים אישיים – שם + אימייל + טלפון.
• השכלה + תחום התמחות.
• הצגה עצמית של 2-3 משפטים.
• הסבר כיצד המחקר שלך קשור למדעי הרוח או החברה הדיגיטליים כולל דוגמא.ות לפרויקט המשלב כלי מחקר חישוביים. אם אין לך עדין מחקר בתחום, ניתן לתאר מחקר שהיית רוצה לבצע.

Message publisher
דפנה קניג מנהלת המרח"ב הדיגיטלי האוניברסיטה הפתוחה daphnak@openu.ac.il
Full address
האוניברסיטה הפתוחה, דרך האוניברסיטה, רעננה, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added