< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // ** ביטול ** השקת ספר: איצ'קדנה שוברת שתיקה (אילנה שזור) [ספריית מדעי החברה, אונ' ת"א / ת"א] 27.3.23 ** ביטול **

Message URL: https://www.hum-il.com/message/3031500/

האירוע בוטל

אסופת סיפורים חושפנית של נשים מהודו בישראל, מפגש עם סיפורים על כיצד נולדה “איצ’יקדנה שוברת שתיקה”. (הוצאת בימת קדם 2012)

מיזם פמינסטי רב תרבותי הביא לימודי מחשבים והעצמה פמיניסטית לנשים בפריפריה הישראלית. הנשים למדו מחשבים והשתלבו בשוק העבודה, כמו גם התעצמו תודעתית… והפתיעו. קבוצת אחת של נשים מהודו באיזור רמלה לוד, כתבה סיפורים על חיי הנשים בהודו ובישראל.

הספר “איצ’יקדנה שוברת שתיקה”, הוא אסופת סיפורים שנכתבו באומץ ובגילוי לב וחשפו לראשונה את עולמן הלא מוכר של נשים הודיות-ישראליות. הספר מביא עדויות מרגשות על מפגשים בינתרבותיים, חיים ללא אנטישמיות, לצד דיכוי אכזרי של נשים בהודו וגם בישראל. הנשים מציגות תמונה של קהילה בשיא פריחתה בהודו המתפרקת ומאבדת את זהותה עם העלייה לישראל. שבירת שתיקה שנוצרה ממיזם פמיניסטי והשמעת קול של נשים מתרבות של שתיקה והשתקה.

“יש סודות אצל יוצאי הודו, סודות של נשים. הכול יודעים עליהם, אבל רק מעטות לוחשות אותם. אלה סודות על דיכוי של דורות, על אלימות חברתית פנימית. סודות על מאבקי הישרדות, שסע עדתי, וגזענות ישראלית שאינה יודעת רחמים. אבל יש גם סודות אחרים. סודות על גילויי אומץ לב אישי, הרואי, מעורר השראה. כזה שלפעמים הפך עולמות, ולפעמים עלה בלהבות.” (מגב הספר “אמא הודו אבא ישראל”)

אילנה שזור מקהילת בני ישראל מהודו , יזמה הפיקה וערכה את הספרים “איצ’יקדנה שוברת שתיקה”, “אמא הודו אבא ישראל”. אילנה היא ממייסדות הפמינזים המזרחי בישראל, מנחת קבוצות חברתית מתחום יישוב קונפליקטים וזהויות בישראל. כיום אילנה מספרת סיפורי מציאות ופלא מהודו. יצרה את “סמסרה” – מופע סיפור עממי מלווה בריקוד קלאסי הודי, סיפורים עממיים של בני ישראל מהודו בעברית עם כוריאוגרפיה ומחול, אנסמבל טריקודים הודי קלאסי.

 

ההרצאה תתקיים ביום ב’, 27.3, בשעה 16:00 בספרייה.

https://soclib.tau.ac.il/events/India

 

 

 

Message publisher
שלומית גולן, מדור ייעוץ והדרכה, הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך אוניברסיטת תל אביב shlomitgo@tauex.tau.ac.il 03-6409537
Full address
הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך, אוניברסיטת ת"א, חיים לבנון 30
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added