< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // השקת ספר: חושבים גרמניה - דיאלוג ישראלי (משה צוקרמן ומשה צימרמן) [ליאו בק / ירושלים & מקוון] 15.3.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/3031200/

גרמניה היא נושא רגיש בישראל. “חושבים גרמניה”, ספרם של משה צוקרמן ומשה צימרמן מתרכז בהיסטוריה של גרמניה ויוצר דיאלוג בין השניים בנושא זה ובנושאי-המשנה הנגזרים ממנו: ריבוי‑הפנים של היסטוריה זו, היסטוריית הציונות, יחסי הגומלין בין שתי ההיסטוריות על נגזרותיהן: שואת יהודי אירופה, הסכסוך הישראלי‑פלסטיני, האנטישמיות וניצולה לצרכים פוליטיים, התרבות הפוליטית הישראלית‑ציונית ומקורותיה הגרמניים, ועוד.

“חושבים גרמניה” מבטא ניסיון כן לרדת לעומקם של דברים על בסיס משותף, לברר ניואנסים בתחומים שהדיון הציבורי נוטה לרוב להתייחס אליהם בחד-ממדיות גסה ולעתים גם בעיוורון מרצון. סביר להניח שתוצאות הדיאלוג הזה אינן משתלבות בקונצנזוס הישראלי, ויהיה מי שיבקש לראות בהן מעין כפירה חילונית בעיקרי האידיאולוגיה הממלכתית, או לחילופין יפטור את הדיון ב”אי‑אפשר להשוות”. דינמיקת ה”פינג‑פונג” הדיאלוגי שהתחייבו לה מחברי הספר מניבה היבטים וממדי דיון שכל אחד מהמחברים לחוד לא היה מסוגל להפיקם, לפחות לא במלוא ההיקף והגיוון שהתקבלו בסופו של דבר בספר המונח לפניכם.

הצטרפו אלינו לערב לכבוד הספר “חושבים גרמניה – דיאלוג ישראלי” מאת משה צוקרמן ומשה צימרמן. הערב יתקיים ביום רביעי, 15.03.23 בשעה 19:00 במכון ובזום וובינר!

קישור להרשמה: https://bit.ly/3xWq5Gu

בערב יתקיים שולחן עגול בהשתתפות:

אנטוניה ימין, עיתון בילד

טל אלון, מגזין שפיץ ופורום העתיד גרמניה-ישראל

משה צימרמן

משה צוקרמן

מנחה: ערד ניר, חדשות 12

Message publisher
יעל בן אבי yaelbenavi2@gmail.com
Full address
מכון ליאו בק, בוסתנאי 33, ירושלים, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added