< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: תיבת פרקי דיון: מהי המטרה של פרק הדיון ואיך כותבים דיון 'טוב' שמגשים את המטרה הזו? (תם רופא, ורד ציוני קורן) (סדרת מעברים) [מקוון]14.6.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2061112/

שלום רב לחברי ולחברות קהילת מעברים,

אני מתכבד להזמינכם למפגש הבא בסדרת מיומניות כתיבה, פרסום ומחקר: כתיבת פרקי דיון: מהי המטרה של פרק הדיון ואיך כותבים דיון ‘טוב’ שמגשים את המטרה הזו?, עם גב’ תם רופא, מנחה ויוזמת ד”ר ורד ציוני קורן. יום רביעי, ה-14 ביוני 2022, משעה 18:00 עד 19:00. קישור לזום כאן.

 

פרק הדיון הוא אולי האתגר הגדול ביותר בכל פרויקט כתיבה אקדמי – בין אם זהו מאמר קצר או תזה ארוכה. בהרצאה זו אנסה לענות על שאלות נפוצות של סטודנטים הניגשים לכתוב או לתקן את פרק הדיון, ולתת כלים שיעזרו לכם לעשות סדר במחשבות ולהחליט החלטות כמו – מה להכניס? מה להוציא? איך כדאי לארגן את הרעיונות?
השאלה הגדולה בה תעסוק ההרצאה היא: מהו תפקידו של פרק הדיון בתוך המכלול של העבודה כולה? מה הוא אמור לעשות ומה צריך לקרות (בפרק עצמו ובפרקים שלפניו) כדי שהוא יוכל לעשות את זה? כדי לענות על השאלה הגדולה הזו, נתמודד עם תתי-שאלות חשובות, כמו: מה ההבדל בין תכנים של דיון לתכנים של מבוא? איך מחליטים מה להכניס לדיון ומה לסקירת הספרות? מהי מערכת היחסים בין פרק הדיון לבין פרק התוצאות? במילים אחרות: מה קורה בדיון ששונה ממה שקורה בכל חלקי העבודה האחרים הללו, ואיך כותבים דיון שלא סתם חוזר על מה שכבר כתבנו?

גב’ תם רופא עובדת כעורכת אקדמית במדעי הרוח והחברה כבר מעל 15 שנה. בעלת תארים בספרות, פילוסופיה והיסטוריה, היא לימדה קורסי מבוא בקריאה ביקורתית וכתיבה אקדמית, ליוותה תלמידי מחקר בתהליך כתיבה של תזות, ועזרה לעשרות חוקרים בעלי תארים מתקדמים לפרסם מאמרים בכתבי עת בינ”ל.

ד”ר ורד ציוני קורן היא מרצה ומדריכה פדגוגית בבית הספר לחינוך ובמחלקה להכשרת מורים באוניברסיטה העברית. מחקרה עוסק בחינוך מכיל ובאלימות בית ספרית.

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה ודור המייסדים. כולנו חברי קהילה אחת.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

(סדרתמעברים)

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added