< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש:  האוניברסיטה העברית והממסד: תקצוב ציבורי וחופש אקדמי בישראל הצעירה (עדי לבני) (סדרת מעברים) [מקוון] 15.6.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2061111/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש הבא בסדרת ההיסטוריה של האקדמיה: האוניברסיטה העברית והממסד: תקצוב ציבורי וחופש אקדמי בישראל הצעירה, מפגש עם ד”ר עדי לבני. יום רביעי, ה-15 ביוני 2022, משעה 18:00 עד 19:00. קישור לזום כאן.

בשנות החמישים הוגדרה מחדש מערכת היחסים בין האוניברסיטה העברית לבין הממסד הפוליטי. בבסיסה עמד חוזה בלתי כתוב (אותו אני מכנה “משוואת התקצוב”) לפיו האוניברסיטה תתגייס למשימות בניין האומה, והמדינה, מצידה, תקח אחריות על תקציב המוסד. כיצד השפיעה משוואת התקצוב על החופש האקדמי? אילו השלכות, אם בכלל, היו לה על עיצוב מערכת היחסים בין האקדמיה לבין הממשלה בטווח הארוך? ההרצאה תעסוק בשאלות אלו ואחרות.

ד”ר עדי לבני השלימה את הדוקטורט שלה במכון ליהדות זמננו ובחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית ובוגרת התכנית לדוקטורנטים מצטיינים במדעי הרוח בבית ספר מנדל. עבודת הדוקטורט שלה: The Hebrew University in Mandatory Palestine: A Relational History (1918-1948) עוסקת בזיקות וההשפעות של האוניברסיטה מחוץ ל’יישוב’. בשנים 2016-2018 עדי ריכזה את פרויקט קטלוג הארכיון ההיסטורי של האוניברסיטה העברית ואצרה (יחד עם עדה ורדי) את התערוכה “הוראת שעה: האוניברסיטה העברית המלומדים היהודים והפרידה מאירופה”. החל מהסמסטר הבא תשמש כמרצה מטעם ה-Israel Institute במידלברי קולג׳.

למחקר ולהוראה באקדמיה יש היסטוריה מקומית וגלובלית. מהי בדיוק? וכיצד להפוך אותה לחלק חי מתוך העולם המקצועי שלנו? אלו השאלות שהסידרה מבקשת לענות עליהן. הסידרה מפותחת במסגרת תוכנית מעברים לקידום לימודי המחקר בארץ, העשרתם. העמקתם והרחבתם.  היא מכוונת גם להבניה רחבה ומקיפה יותר של “האזרחות האקדמית”.  הבניה שאינה נעשת במסגרת המוסדית הקיימת. קהל היעד הוא כמובן תלמיד ותלמידות מחקר ופוסט-דוקטורנטים אבל גם הסגלים המנהליים והאקדמיים.

לפרויקט תולדות האוניברסיטה העברית על ארבעת כרכיו. החמישי ייצא בקרוב. תוכן עניינים ורכישה בהוצאת מאגנס.

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה ודור המייסדים. כולנו חברי קהילה אחת.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

(סדרתמעברים)

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added