< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // כנס: תשוקה לאתנוגרפיה: לכבוד פרישתה של פרופ' פרן מרקוביץ [אב"ג, באר שבע] 11.5.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2050705/

A passion for Ethngoraphy: Honoring Fran Markowitz upon her retirement

הנכם מוזמנים לאירוע הפרישה של פרופ’ פראן מרקוביץ. עמיתים וסטודנטים יספרו על שיתופי הפעולה עמה ועל ההשפעה העכשווית של עבודתה. אורח הכבוד יהיה פרופ’ מייקל הרצפלד מאונ’ הרווארד – מומחה עולמי בשאלות של הגירה, מורשת, שינוי עירוני וזהות אשר ערך מחרי עומק באיטליה, יוון ותאילנד.
פראן מרקוביץ היא מבכירות האנתרופולוגים/ות בארץ. היא נולדה וגדלה בניו יורק, והחלה את דרכה המחקרית בעבודת דוקטורט באוניברסיטת מישיגן אשר עסקה ביהודים מבריה”מ אשר היגרו לברוקלין. בעבודתה, ניתחה את הבעות הרגש המשותפות למהגרים בזירות אינטימיות שונות, ואת המוסדות הלא-פורמליים אשר גיבשו וליכדו את הקבוצה ועיצבו את זהות משתתפיה מול הסביבה היהודית והלא-יהודית בארה”ב – כגון מושג החברות, שיחות מטבח, שמחות קהילתיות ומסעדות ומעדניות שכונתיות. היא שמרה על קשר עם מושאי מחקרה לאורך זמן, וחזרה לתעד את התמורות שחלו בקהילות אלו לאורך שנות שהותם בארה”ב.

לאחר עלייתה לארץ ב-1992 הצטרפה למחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, שם לימדה עד לפרישתה באוקטובר 2020. היא העבירה קורסים בתיאוריות חברתיות, סגנונות אתנוגרפיים, שארות ותפוצות, הגירה וקליטה, תנועות משיחיות, אנתרופולוגיה של הבלקנים ועוד. פרופ’ מרקוביץ העמידה דור שלם של סטודנטיות וסטודנטים שעסקו בתפוצות, זהויות של מיעוטים, אתנוגרפיה פמיניסטית, אוכל והגירה, ופוליטיקה של זהויות. כישרונותיה בכתיבה ובעריכה ורוחב הידע העדכני שלה בשלל נושאים באנתרופולוגיה הפכו אותה לקוראת מבוקשת על ידי תלמידיה ועמיתיה ועל ידי כתבי עת וועדות מקצועיות.

פרופ’ מרקוביץ ערכה מחקרים בזירות שונות בארץ – מקהילת העבריים בדימונה, ועד למרקם חיי יומיום העירוניים בבאר-שבע, לצד זירות חדשות: מתבגרים ברוסיה הפוסט-סובייטית, ומחקר על אתניות וזהויות משתנות בבוסניה. בשנים האחרונות היא עוסקת בנושאי critical race theory, אנתרופולוגיה של אוכל, מליניאריות ודת.

היא פרסמה שלושה ספרים:
A Community in Spite of Itself: Soviet Jewish Emigrés in New York (1993), Coming of Age in Post-Soviet Russia (2000), Sarajevo: A Bosnian Kaleidoscope (2010), .
וערכה עוד שישה ספרים וכתבי עת בנושאים: “מין מיניות והאנתרופולוג”, “תפוצות ושיבה למולדת”, “מפגשים אתנוגרפיים בישראל”, “חיי יומיום בארץ”, ו”מוזיקה ואוכל בקהילות תפוצה של אפריקאים ושחורים”.

11.5.22, 17:00-9:45

אפשר להאזין גם בזום: https://us02web.zoom.us/j/83699593809

Message publisher
ג'קי פלדמן מחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב jfeldman@bgu.ac.il
Full address
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בנין הסטודנטים על שם זלוטובסקי (70) - אולם ברקן
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added