< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: כיצד מכינים רשות מקומית לחירום? מתודולוגיה לבניית מערכת ניהול "חוסן ארגוני" ברשות המקומית (אבי בכר) (סדרות מינרבה מצבי קיצון וחירום) [אונ חיפה, מקוון] 11.5.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2050404/

אירועי החירום בשנים האחרונות שבו והוכיחו כי לרשות המקומית יש תפקיד מרכזי במתן מענה לכל אירועי החירום. אכן מקובל היום יותר מתמיד לכנות את הרשות המקומית “אבן היסוד של ההיערכות לחירום”.
אך האם באמת יש בידי הרשות המקומית את הכלים לעמוד במשימה חשובה זאת? האם יש לרשות המקומית את האמצעים והידע כדי להתמודד עם מגוון האירועים האפשריים?

במהלך ההרצאה נבחן מהו חוסן לאומי ומה הם המרכיבים העיקריים של חוסן זה? ובעיקר – מה הוא חוסן של רשות של רשות מקומית? האם חוסן משמעותו שהעירייה ממשיכה לתפקד? שהיא ממשיכה – בגביית ארנונה? באיסוף אשפה? או מאשרת תכניות בנייה?

אנו מייחסים את החוסן ליכולת הרשות לתת מענה לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה הנובעים ממצב החירום, שזאת למעשה משימה שלא קיימת בשגרה. אבל מאידך, אין אף גוף אחר שיכול לבצע משימה זאת – גם לא צה”ל, שכן רק לרשות המקומית יש את הנתונים ואת ההיכרות האינטימית עם האוכלוסייה בגזרתה.
אז איך מכינים רשות מקומית למשימה כזאת?
בהרצאה תוצג מתודולוגיה רב תחומית ורב ארגונית לבניית חוסן ארגוני ברשות המקומית, הכוללת שינוי התפיסה של השענות על צה״ל/ פיקוד העורף כמענה לטיפול באוכלוסייה (צה”ל פשוט לא יהיה שם – לא במלחמה ובוודאי לא ברעידת אדמה), מערך הסברה ומידע לציבור ברמת הרשות המקומית, והעברת חלק מהאחריות לחוסן אל הפרט והמשפחה.

אבי בכר הוא מנכ”ל – ישראטים 98 בע”מ , לשעבר – מ”מ קבוע ליו”ר ועדת מל”ח עליונה (ראש מערך מל”ח) וראש מטה פיקוד העורף. אבי שירת שירות ממושך בצה”ל בתפקידי פיקוד מטה והיה ממקימי פיקוד העורף. בתפקידו האחרון בצבא הוא שימש כראש מטה פיקוד העורף. הוא השתחרר מצה”ל בדרגת תא”ל.

מאז השחרור מצה”ל אבי מנהל חברה עצמאית הפועלת בישראל ובמדינות בעולם, המעניקה יעוץ אסטרטגי וכתיבת תורת לחימה לכל מצבי החירום. אבי מייעץ למשרדי ממשלה, משטרה, ארגונים במגזר הציבורי, חברות פרטיות גדולות ומערכות תשתית לאומית. הוא יועץ מוכר בעולם וניהל פרוייקטים באיחוד הארופאי ונאט”ו.

בימים אלה הוא מוביל ומארגן כנס בין לאומי להיערכות למצבי חירום בצרפת https://cannesirf.com.

https://muchanut.haifa.ac.il/index.php/he/31-center-events/220-2022-03-17-08-54-5

11.5.22, 15:45-14:15

לכל הרצאות סדרת מצבי קיצון באתר רמה לחצו כאן

לכל ההרצאות הקודמות בערוץ היוטיוב לחצו כאן.

לכל הרצאות סדרת מצבי חירום באת רמה לחצו כאן.

* (מינרבה מצב חירום)(הרצאות מצבי קיצון מינרבה)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added