< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: ״מִצווה עליכם לצום״: היבטים דתיים וחברתיים בחודש רמדאן (ח'אלד אבו ראס) (סדרת מעברים) [מקוון] 1.5.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2042802/

 

שמח לההזמינכם/ן למפגש היכרות עם הרמאדן ועיד תחת הכותרת ״מִצווה עליכם לצום״: היבטים דתיים וחברתיים בחודש רמדאן, עם ד”ר ח’אלד אבו ראס.יום ראשון, 1 במאי 2022, בין השעות 18.00 ל-19.00.  זום המפגש כאן.    באותו יום בין השעות 16.00 ל 17.00 אנחנו מקיימים גם מפגש עם פרופ’ ברק מדינה, רקטור האונ’ העברית. ביום שני  בשבוע הבא גם מפגש בנושא מלגות הפוסט של מארי-קירי.

חודש ראמדן ועיד אל־פטר אינם רק מועדים מוסלמיים, הם גם מועדים ישראלים.  כדי להכיר אותם אנחנו מארחים ד”ר ד”ר ח’אלד אבו ראס, במפגש נעסוק במצווה השלישית באסלאם, מצוות הצום. הלכות הצום, הצום בהווה, מנהגים מיוחדים בחודש רמדאן. משמעות הצום, הצום הפנימי וצום האיברים. הצום והסולידריות החברתית: הצום והצדקה. הצום כצוהר להידברות עם בני הדתות האחרות.

ח’אלד אבו ראס, הוא חוקר בעל תואר דוקטור בלימודי האסלאם ובספרות הערבית באוניברסיטת בר אילן. נושא עבודת הדוקטורט היה השיח’ הסוּפִי הירושלמי מוחמד הַאשִׁם אל־בַּעְ’דַאדִי (מ’ 1995). מחקר זה נכתב בהנחייתם של פרופ’ בנימין אברהמוב במחלקה לערבית ופרופ’ אברהם אלקיים במחלקה לפילוסופיה יהודית. כמו כן ד”ר אבו ראס כתב עבודת גמר בנושא ההידמות לאל במשנתו של אל־עַ’זַאלִי. עבודה זו זכתה לתהודה רחבה והוא הוזמן להרצות עליה בכנס מדעי בין–לאומי במרוקו. ד”ר אבו ראס עבר השכלה דתית וחניכה צוּפית–רוחנית על ידי השיח’ הצוּפִי מֻחַמַּד הַאשִׁם אל־בַּעְ’דַאדִי, והשיח’ הסוּפי עַבְּד אל־סַּלַאם מַנַאצרַה, שהוא ראש האחווה הצוּפית של טַּרִיקַת אל־סַּלַאם אל־קַאדִרִיַּה בצפון הארץ.  ד”ר אבו ראס מעביר שיעורים במסגד אל־אִימָאן בכפר עילוט ליד נצרת בתחום החניכה הרוחנית–סוּפית לפי ספרו של אִבְּן עַטַאא’ אַלְלַה אל־אִסְכַּנְדַרִי, אמרות החוכמה (אל־חִכַּם אל־עַטַאאִיַּה). ד”ר אבו ראס משמש כמרצה לשפה וספרות הערבית במכללת קיי בבאר שבע, ומכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה. ד״ר אבו ראס מלמד פילוסופיה אסלאמית בימי הביניים, והסוּפִיּוּת – המיסטיקה האסלאמית במחלקה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר אילן. ד״ר אבו ראס עמית מחקר בתוכנית הפוסט-דוקטורט של מרכז דוד הרטמן.

בואו להשקיע בפיתוח האישי והמקצועי שלכם. הצטרפו לרשת, ותוכלו לקבל עדכונים על מפגשים ממוקדים עם חוקרים מובילים ומתחילים. הרשמה בטופס כאן. לרשותכם, היומן האלקטרוני של רשת מעברים.

 

הרשמו גם לערוץ היוטיוב שלנו (Academia Israel) שם תוכלו לצפות בהקלטות המפגשים שהתקיימו ושייתקיימו בעתיד.

 

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

 

 

(סדרתמעברים)

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added