< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: שיחה עם פרופ' ברק מדינה. לרגל הסמסטר האחרון לכהונתו כרקטור האונ העברית (ברק מדינה) (סדרת מעברים) [מקוון] 1.5.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2042800/

האקדמיה: היסטוריה מקומית מזווית גלובלית, השוואתית ותרבותית

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש הבא בסדרת האקדמיה של מעברים. הפעם מפגש עם רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ’ ברק מדינה. לרגל הסמסטר האחרון לכהונתו כרקטור. יום ראשון, ה-1 במאי, 2022, משעה 16:00 עד 17:00. קישור לזום כאן.

נשוחח עם פרופ’ מדינה על סוגיות עקרוניות בניהול אקדמי של אוניברסיטאות בכלל והאוניברסיטה העברית בפרט.  נשאל על הישגים, כישלונות, דברים שעוד צריך לעשות ובכלל איך הכהונה שינתה, אם בכלל, את התפיסה שלו את האקדמיה בכלל ואת האוניברסיטה העברית בפרט. נבקש ממנו לדבר בגילוי לב ונבקש להשתמש בהזדמנות כדי לתרום לתרבות פתוחה יותר סביב שאלות של ניהול אקדמי.  כמובן שנדבר על תלמידי ותלמידות מחקר ונתחבט יחד אתו בשאלה כיצד לשמור על הקיים תוך כדי חידוש והתחדשות. המשתתפים מוזמנים לשאול שאלות הן באמצעות המנחים והן ישירות במהלך המפגש.

פרופ’ ברק מדינה מכהן בתפקיד רקטור האוניברסיטה העברית מאז 2017. הוא מחזיק בקתדרה לזכויות האדם על-שם השופט חיים ה. כהן ז”ל בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא כיהן כדיקן הפקולטה למשפטים (2009 עד 2012). פרופ’ מדינה הוא בעל תארי בוגר במשפטים ובכלכלה ומוסמך בכלכלה, כולם באוניברסיטת תל-אביב, תואר מוסמך במשפטים באוניברסיטת הרווארד ודוקטור בכלכלה באוניברסיטה העברית. הוא כיהן כפרופסור אורח בבתי-הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

תחומי ההוראה והמחקר העיקריים של פרופ’ מדינה הם משפט חוקתי וניתוח כלכלי של המשפט. מחקריו עוסקים בבחינה נורמטיבית, השוואתית ופוזיטיבית של הזכות לשוויון, חופש הביטוי, ביקורת שיפוטית, חוקתיות ועוד. הוא המחבר של שבעה ספרים, ובהם: הספר המרכזי על המשפט החוקתי של מדינת ישראל (עם אמנון רובינשטיין) והספר משפט, כלכלה ומוסר (עם אייל זמיר). ספרו האחרון הוא מונוגרפיה בת כאלף עמודים שעוסקת בדיני זכויות האדם בישראל.

למחקר ולהוראה באקדמיה יש היסטוריה מקומית וגלובלית. מהי בדיוק? וכיצד להפוך אותה לחלק חי מתוך העולם המקצועי שלנו? אלו השאלות שהסידרה מבקשת לענות עליהן. הסידרה מפותחת במסגרת תוכנית מעברים לקידום לימודי המחקר בארץ, העשרתם. העמקתם והרחבתם.  היא מכוונת גם להבניה רחבה ומקיפה יותר של “האזרחות האקדמית”.  הבניה שאינה נעשת במסגרת המוסדית הקיימת. קהל היעד הוא כמובן תלמיד ותלמידות מחקר ופוסט-דוקטורנטים אבל גם הסגלים המנהליים והאקדמיים.

לפרויקט תולדות האוניברסיטה העברית על ארבעת כרכיו. החמישי ייצא בקרוב. תוכן עניינים ורכישה בהוצאת מאגנס.

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה ודור המייסדים. כולנו חברי קהילה אחת.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

(סדרתמעברים)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added