< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: אזור הדימדומים: מגורים זמניים לאחר רעידת אדמה (סדרת מינרבה מצבי חירום) [אונ חיפה, מקוון] 30.3.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2032720/

What to Expect When You’re Expecting Civil Rights: Thoughts on Urban History, Production of Space, and Law

תקציר

בין הזעזועים המחרידים של רעש אדמה גדול לבין סיום השיקום ממנו משתרע ״אזור הדמדומים״ במהלכו יחפשו רבים קורת גג, אנשים ונשים אשר על אף הטראומה והאובדן צריכים להתפרנס ולגדל את ילדיהם. חזרת החיים והכלכלה לתלם מחייבת מגורים זמניים בקירבת מקורות הפרנסה ומוסדות החינוך. הקמת מגורים מעין אלה תיתקל בקשיים תכנוניים ומעשיים אשר יוחמרו על ידי האחרזועים (aftershocks) שיחרידו את הנפשות המזועזעות ממילא.
מקובל לחשוב כי אתגר יצירת פתרונות המגורים מונח בתחום אחריותם של אנשי מנהל והנדסה בלבד. עם זאת, המחקר מצביע על חשיבות מכרעת לשיתוף גורמים שונים ומגוונים בקבלת ההחלטות הקשורות באפיון המבנים למגורים ובהצבתם במרחב, זאת תוך התייחסות רגישה לאספקטים חברתיים, תרבותיים, פסיכולוגיים, טכנולוגיים וסביבתיים.
שיתוף ידע מבוסס על ניסיון שנצבר בשטח ונאסף במחקר אקדמי, מהווה מפתח לניסוח אסטרטגיות ישימות להתנהלות בשעת חירום. המחקר מציע כלי המסייע למקבלי ההחלטות לבחור פתרונות מחסה ודיור זמניים שיסופקו לקהילה הנפגעת תוך התחשבות במגוון רחב של שיקולים.

ערן לדרמן הוא מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים; חוקר בכיר בפרויקט הרב-תחומי של DESURBS – עיצוב מרחבים עירוניים בטוחים של תוכנית המסגרת השביעית של האיחוד האירופי, מייסד וראש RDfD – Relevant Design For Disaster Research Group. , הרצה ב-2015 ב”ועידת האו”ם העולמית השלישית של ה-WCDRR להפחתת סיכוני אסונות (DRR)”, סנדאי, יפן והשתתף כחבר פאנל ב-2016 בוועידת המדע והטכנולוגיה (UNISDR) ז’נבה, שוויץ. הוא מנהל סטודיו מוכר לעיצוב המתמחה בתחומי מכשור רפואי, שירותי חילוץ ומוצרי הישרדות.

ערן פייטלסון הוא ראש קבוצת סביבה וראש קבוצת מדיניות ציבורית במרכז הידע והמחקר בתחום ההיערכות למצבי חירום, אוניברסיטת חיפה. הוא סיים את לימודיו לתואר מוסמך בגיאוגרפיה ובכלכלה באוניברסיטה העברית ואת לימודי הדוקטוראט במחלקה לגיאוגרפיה והנדסה סביבתית באוניברסיטת ג’ונס הופקינס ומאז 1990 הוא חבר סגל במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית בירושלים. באוניברסיטה העברית הוא הקים את ההתמחות בניהול תכנון ומדיניות הסביבה בשנת 1993 וריכז אותה כעשור, שימש כראש המחלקה לגיאוגרפיה בין השנים 2003 ל-2004, כראש ביה”ס ע”ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל בין השנים 2004 ל- 2009 והקים את ביה”ס המתקדם ללימודי סביבה בשנת 2013 ועמד בראשו עד שנת 2019. עבודותיו של פרופ’ ערן פייטלסון עוסקות בחקר המדיניות הסביבתית ודרכי התהוותה, מדיניות מים, ובכלל זאת ניהול מים חוצי-גבולות, בעיקר בהקשר הישראלי-ערבי, מדיניות תכנון וקרקע ומדיניות תחבורה.
בנוסף לעבודתו האקדמית פרופ’ ערן פייטלסון היה מעורב בצוותי תכנון לאומיים רבים, ובהם הצוות שהכין את תכנית המתאר הארצית לקליטת עליה ובניה (ת/מ/א 31), תכנית האב לישראל בשנות האלפיים (ישראל 2020), ותכניות המתאר המחוזיות למחוזות ירושלים, תל אביב והמרכז.

אמוץ עגנון הוא גאולוג וגאופיזיקאי ישראלי, פרופסור במכון למדעי כדור הארץ באוניברסיטה העברית בירושלים. מחקריו עוסקים ברעידות אדמה, בפליאומגנטיזם, ובשינויי גובה פני הים.
נולד בירושלים. בצבא שירת בסיירת מטכ”ל. למד לתואר ראשון ושני בגאולוגיה באוניברסיטה העברית. את תואר הדוקטור בגאופיזיקה השלים בשנת 1988 באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. בשנת 2004 מונה לפרופסור חבר באוניברסיטה העברית. זכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס ובשנת 2007 זכה בפרס על שם רפאל פרוינד מטעם החברה הגאולוגית הישראלית. שימש כמרצה אורח באוניברסיטת פריז ובאוניברסיטת סטנפורד.

https://muchanut.haifa.ac.il/index.php/he/31-center-events/219-2022-03-17-08-54-04#link_tab

30.3.22, 15:45-14:15

לכל הרצאות סדרת מצבי קיצון באתר רמה לחצו כאן

לכל ההרצאות הקודמות בערוץ היוטיוב לחצו כאן.

לכל הרצאות סדרת מצבי חירום באת רמה לחצו כאן.

* (מינרבה מצב חירום)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added