< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: מדוקטורט לספר (אמיר אנגל) (סדרת מעברים - ספרים) [מקוון] 24.3.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2032023/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש נוסף בסדרת הספרים, ד”ר אמיר אנגל, מדוקטורט לספר.  יום חמישי, ה-24 במרץ, משעה 13:00 עד 14:00. קישור לזום המפגש כאן.

מה הדומה ומה השונה ומה כדאי לדעת בתהליך של הפיכת עבודת מחקר לספר. בהרצאה הזו אסקור את ההבדלים העקרים בין עבודת מחקר אקדמית לספר. מתוך כך אבקש לשים דגש מיוחד על אותם הדברים אותם יש לקחת בחשבון במהלך הדוקטורט על מנת להפוך את העבודה לספר. לא פחות חשוב מכך, אנסה לעמוד על אותם דברים מהם שאינם דורשים תשומת לב מאלה שעדיין כותבים את עבודת הדוקטורט שלהם.

אמיר אנגל מכהן כראש החוג לשפה וספרות גרמנית באוניברסיטה העברית. הוא למד פילוסופיה, ספרות ולימודי תרבות באוניברסיטה העברית ואחר כך השלים את עבודת הדוקטורט שלו במחלקה לגרמנית של אוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה. בתום הלימודים  הוא חקר ולימד באוניברסיטת גתה שבפרנקפורט אם מיין בגרמניה. נושאי ההתעניינות העיקריים שלו כוללים את הרומנטיקה הגרמנית וספרות ותרבות של אחרי-מלחמת העולם השנייה, תיאוריות של הסמל, ספרות ופילוסופיה והיסטוריה תרבותית של גרמניה במאה העשרים. כמו כן הוא עוסק בהעברה בין תרבותית וחקר את התרבות היהודית גרמנית. אמיר כתב ספר על גרשום שלום ופרסם מאמרים על חנה ארנדט, פאול צלאן, מרטין בובר, יעקב טאובס, שלמה מיימון ואחרים.

סדרת השיחות “ספרים רבותי, ספרים” מוקדשת לשאלה כיצד להכין, מבעוד מועד, כתב יד מוצלח לפרסום כספר. נציג שורה של עורכים ומנהלי הוצאה לאור אשר יציגו את ההוצאה שלהם וייתנו עצות על הליך ההכנה, הליך השיפוט והליך הפרסום בכלל.

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה, ודור המייסדים. כולנו חברי קהיליה אחת.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

לכל הודעות סדרת מעברים ברמה לחצו כאן.

* (סדרתמעברים)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added