< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: אוניברסיטאות פתוחות: עבר חדשני, הווה מאתגר ועתיד פוטנציאלי (שרה גורי-רוזנבליט) (סדרת מעברים) [מקוון] 14.3.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2031200/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש הבא בסדרת האקדמיה: אוניברסיטאות פתוחות: עבר חדשני, הווה מאתגר ועתיד פוטנציאלי.  מפגש עם פרופ’ שרה גורי-רוזנבליט. יום שני, ה-14 במרץ ,2022 משעה 18:00 עד 19:00. קישור לזום כאן.

 

 

יש כיום כשישים אוניברסיטאות המלמדות מרחוק ברחבי עולם. האוניברסיטאות הפתוחות, שהוקמו בהשפעת האוניברסיטה הפתוחה בבריטניה (שנוסדה בשנת 1969) סימלו עידן חדש בהוראה מרחוק באקדמיה. חלקן היו חדשניות ונועזות ביותר ואימצו מאפיינים דוגמת – קבלה פתוחה, קליטה של מספרים גדולים של סטודנטים (המגיעים אף למיליונים),עבודת צוות בהכנת קורסים, שילוב טכנולוגיות מתקדמות בתהליכי הוראה/למידה, גמישות רבה בתנאי סיום תארים ועוד. עם צמיחת הטכנולוגיות הדיגיטליות, הגבולות הברורים בין אוניברסיטאות קמפוס לאוניברסיטאות המלמדות מרחוק היטשטשו, וחלק מהמאפיינים החדשניים של האוניברסיטאות הפתוחות אומצו על ידי אוניברסיטאות קמפוס רבות. האוניברסיטאות הפתוחות מתמודדות כיום עם אתגרים רבים, הכוללים:  הגדרה מחדש של אוכלוסיות היעד שלהן, שינוי התשתית הטכנולוגית והמבנה הלוגיסטי שלהן, שינוי מהותי של תפקידי הסגל ותחרות גוברת על מקורות מימון למחקר ולהוראה. בספרות הרלוונטית מתוארים תרחישים שונים של עתיד האוניברסיטאות הפתוחות, שיידונו בהרצאה.

 

פרופ’ שרה גורי-רוזנבליט היא פרופ’ מן המניין במחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. היא סיימה בשנת 1984 דוקטורט בחינוך באוניברסיטת סטנפורד ומאז היא חברת סגל  בכיר באוניברסיטה הפתוחה. בין השנים 1984 עד 2013 אף הייתה מרצה אורחת בפקולטה לרפואה בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב. במהלך שנות עבודתה באוניברסיטה הפתוחה כיהנה כראש המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, דיקן פיתוח וטכנולוגיות למידה ומשנה לנשיא/ה לעניינים אקדמיים.  תחומי המחקר שלה מתמקדים במחקר השוואתי של מערכות השכלה גבוהה, טכנולוגיות דיגיטליות והוראה מרחוק. פרופ’ גורי-רוזנבליט כתבה וערכה ספרים רבים בתחומים אלה, לצד עשרות מאמרים, ערכים באנציקלופדיות ופרקים בספרים. היא הוזמנה (וממשיכה להיות מוזמנת) כנואמת מרכזית (keynote) בעשרות כנסים בינלאומיים ברחבי העולם ובישראל. בעשורים האחרונים היא הייתה חברה בגופים בינלאומיים רבים, כגון הוועדה המדעית של אירופה וצפון אמריקה בפורום של יונסקו לחינוך גבוה, מחקר וידע, תכנית הדגל של פולברייט New Century Scholars, שכוללת שלושים חוקרים מובילים בעולם בתחום ההשכלה הגבוהה, פורום מומחי בולוניה באיחוד האירופי, קרן המדע של אירופה ועוד. כיום היא חברה ב – University of the Future Network, שמורכבת מעשרים חוקרים של מערכות השכלה גבוהה מ – 18 מדינות בעולם, היא חברה בוועדת המומחים של סימפוזיון הדוקטורנטים במסגרת של European Distance and E-learning Network (EDEN), שמלווה דוקטורנטים מאוניברסיטאות במדינות אירופה, שעבודות המחקר שלהם נוגעות בהיבטים שונים של שילוב טכנולוגיות דיגיטליות במערכות חינוך גבוה, וחברה בוועדת המעריכים של Rockefeller Foundation Bellagio Center Program.

 

למחקר ולהוראה באקדמיה יש היסטוריה מקומית וגלובלית. מהי בדיוק? וכיצד להפוך אותה לחלק חי מתוך העולם המקצועי שלנו? אלו השאלות שהסידרה מבקשת לענות עליהן. הסידרה מפותחת במסגרת תוכנית מעברים לקידום לימודי המחקר בארץ, העשרתם. העמקתם והרחבתם.  היא מכוונת גם להבניה רחבה ומקיפה יותר של “האזרחות האקדמית”.  הבניה שאינה נעשת במסגרת המוסדית הקיימת. קהל היעד הוא כמובן תלמיד ותלמידות מחקר ופוסט-דוקטורנטים אבל גם הסגלים המנהליים והאקדמיים.

 

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

לכל הודעות סדרת מעברים ברמה לחצו כאן.

* (סדרתמעברים)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added