< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: מיקומן של האוניברסיטאות במרחב העירוני: חקר המקרה של האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה (אסף זלצר) (סדרת מעברים) [מקוון] 28.2.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2022700/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש הבא בסדרת ההיסטוריה של האקדמיהמיקומן של האוניברסיטאות במרחב העירוני: חקר המקרה של האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה.  מפגש עם ד”ר אסף זלצר, אוניברסיטת חיפה. יום שני ה-28 בפברואר, 2022, בשעה 18:00. קישור לזום כאן.

משחר ייסודן היו האוניברסיטאות מוסדות עירוניים. במרוצת השנים נוצרו כמה דפוסים מרחביים למיקומן של האוניברסיטאות בערים ואלו אומצו או נדחו עת שועתקו האוניברסיטאות בין יבשות ומדינות. מתוך דיאלוג עם המחקר הקיים בנוגע למיקומן של האוניברסיטאות באירופה ובארה”ב תתמקד ההרצאה בחשיפת גורמי האיתור והמיקום של האוניברסיטאות בישראל. ההרצאה תתמקד בסיפורן של האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה ותשתמש בסיפורן של האוניברסיטאות האחרות על מנת לתאר ולהדגיש סוגיות מרכזיות. שני המוסדות בהם תתמקד ההרצאה נדדו מסיבות שונות במרחב העירוני. נדידותם, אופיים האקדמי ונוכחותם הפיזית (המבנה ותכנון הקמפוס) המשתנה יאפשרו לקבוע ולהעריך את מידת הקשר בין האוניברסיטאות הישראליות לערים בהם שכנו.

ד”ר אסף זלצר, חבר סגל בחוג ללימודי ישראל. רכש את השכלתו באוניברסיטה העברית בירושלים שם החל לעסוק בהיסטוריה של הקמפוס בהר הצופים. בהמשך היה מעורב בפרויקט תולדות האוניברסיטה וכתב וערך את הכרך הרביעי בספרי האוניברסיטה (כרך האישים). היה מעורב בהקמתם של ייצוגים ויזולאיים בקמפוס העוסקים בהיסטוריה של האוניברסיטה שהבולטים בהם: ציורי קיר (קרמיים) בכניסה לקמפוסים (ביחד עם האוצרת מיכל מור); תערוכה על טקס הפתיחה של האוניברסיטה בשנת 1925 ועוד. לאחר ההגירה מרצון לאוניברסיטה חיפה החל בשנה האחרונה לקדם את המחקר על תולדות אוניברסיטת חיפה.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסדרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

לכל הודעות סדרת מעברים ברמה לחצו כאן.

* (סדרתמעברים)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added