< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // סדרת הרצאות: המתודולוגיה של החזותי - ניתוח חזותי ככלי מרכזי לחקר תופעות חברתיות ותרבותיות עכשוויות (גל ונטורה) (סדרת מעברים) [מקוון]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2012021/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם לסדרת המפגשים עם פרופ’ גל ונטורה. המפגש הראשון, בריאת העולם של ליל נאס X: ציטוטים בתרבות עכשווית,  יתקיים ביום חמישי, ה-27 בינואר 2022,  משעה 14:00 עד 15:00. כתובת הזום כאן.

ההרצאה, שתוקדש לווידאו קליפ “Montero” מ-2021  תתמקד בחקר ציטוטים של יצירות מופת ב תרבות העכשווית. באמצעות השאלה מדוע אמנים מצטטים, ומדוע אנו אוהבים להביט או להאזין לציטוטים, ההרצאה תציע מתודה לפענוח ציטוטים כארגז כלים פרשני.

המפגש השני, עלייתה של היאמי מאמי בתרבות העכשווית,  יתקיים ביום חמישי, ה-3 במרץ 2022, משעה 14:00 עד 15:00.  כתובת הזום כאן .

ההרצאה, שתתמקד בווידאו קליפ “Money” של הזמרת קארדי בי מ-2018 תתמקד בתמורות המפליגות שעברה האימהות במאה ה-21. באמצעות השימוש במונח “יאמי מאמי” נבדוק מתי אימהות הפכה כה אופנתית בעולם ההיפ הופ, וכיצד עירום ומיניות משתלבות בתפיסות העכשוויות של אימהות.

המפגש השלישי, מאון להון: כסף בתרבות ובמוסיקה פופולרית,  יתקיים ביום חמישי, ה-7 באפריל 2022, משעה 14:00 עד 15:00.  כתובת הזום כאן .

ההרצאה, שתתמקד בווידאו קליפ “This Is America” של השחקן והזמר צ’יילדיש גאמבינו מ-2018 לצד “God’s Plan” של דרייק מאותה שנה, תבחן את התמורות ביחס לכסף בתרבות המערב, ותעסוק בעזרת דיון במונח אמפתיה בהבדל בין צדקה ובין צדק חברתי.

פרופ’ גל ונטורה היא היסטוריונית של אמנות המתמחה בהיסטוריה תרבותית של צרפת במאה ה-19. לאחר סיום עבודת הדוקטורט, אותו כתבה באוניברסיטה העברית, היא שימשה כחברת סגל במחלקה לתרבות חזותית וחומרית באקדמיה בצלאל. לאחר שעברה לחוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית ב-2015, היא הנחתה עשרים ואחד מאסטרנטים וחמישה דוקטורים צעירים וצעירות במנעד נושאים רחב הקשור לתרבות חזותית מודרנית ועכשווית. מחקרה מתמקד בנקודות ההשקה בין ההיסטוריה של הרפואה ובין תרבות חזותית וחומרית, ועוסק בילדות, אימהות, הנקה, כאב ומוות. ספרה האחרון, שעוסק בהיסטוריה של שנת תינוקות, בוחן בעזרת יצירות אמנות, כרזות, איורים רפואיים, עריסות, פיג’מות, כתבי פטנטים, כתבי רופאים, חוקים, ספרות יפה ועוד, את המודרניזציה והמדיקליזציה של השינה, ובוחן מתי, כיצד ומדוע הפכו הורים מערביים לסוכני שינה האחראים של שנת ילדיהם.

—————–

בואו להשקיע בפיתוח האישי והמקצועי שלכם. הצטרפו לרשת, ותוכלו לקבל עדכונים על מפגשים ממוקדים עם חוקרים מובילים ומתחילים. הרשמה בטופס כאן. לרשותכם, היומן האלקטרוני של רשת מעברים.

הרשמו גם לערוץ היוטיוב שלנו (academia israel) שם תוכלו לצפות בהקלטות המפגשים שהתקיימו ושייתקיימו בעתיד: לערוץ

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

(סדרתמעברים)

(סדרת המתודולוגיה של החזותי)

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added