< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: סילוסופיה 9: לחיות על הקצה: סיפורה המופלא של שכונת אבו תור (שירה ברויאר) (סדרת סילוסופיה) [רמה & סילו, ירושלים] 9.11.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1110609/

אנחנו שמחות ושמחים להזמין אתכםן למפגש התשיעי של “סילוסופיה”.

סילוסופיה הוא מיזם הרצאות לציבור הירושלמי בשיתוף פעולה בין “רמה – רשת מדעי הרוח והחברה” ו”סילו קפה” במטרה להביא לקהל הירושלמי את הידע שבקדמת הבמה במגוון תחומים.

במפגש התשיעי נשוחח עם שירה ברויאר על שכונת אבו תור הירושלמית.

תולדותיה של אבו תור שזורים בתולדותיה של ירושלים מאז היווסדה. מפסגת ההר צפתה על הקרבת המולך בתופת שבגיא בן הנום, ובביתו של כייפא, קיבלה הסנהדרין את העצה הרעה להסגיר את ישוע לרומאים. לוחם אמיץ מצבאו של צלאח א דין כבש את ירושלים מידי הצלבנים ברוכבו על שור, וזכה בהר אבו תור לו ולזרעו אחריו. כשהחלה היציאה מהחומות בנו בה היהודים את שכונת ‘בית יוסף’ הקטנה ומוסלמים אמידים בנו בתים גדולים שהשכירו לפקידי המנדט. בתום מלחמת העצמאות נותרה אבו תור חצויה והיא הפכה לשכונת גבול שאוכלסה בעולים חדשים מארצות האיסלם, פליטי שואה ופקידי ממשלה. לאחר מלחמת ששת הימים החלה אבו תור להשתנות, בתים חדשים נבנו בה והיפים והעתיקים שבה נמכרו לאנשים שידם משגת לשפצם. היום מונה השכונה כ-1500 תושבים.

שכונת א-ת’ורי, השכונה הערבית שנוסדה בתקופת המנדט על ידי מהגרים מחברון הכפילה ואף שילשה את אוכלוסייתה לאחר מלחמת ששת הימים ובעיקר אחרי הסכמי אוסלו. היום מונה השכונה כ-13,000 תושבים. השכונה המזרח ירושלמית הצפופה חסרה תשתיות עירוניות מסודרות, ותושביה חווים הזנחה רבה הפוגעת הן בחיי היום יום שלהם והן באפשרויותיה להתפתח. תכנית החומש לפיתוח מזרח ירושלים שהחלה ב2019 מובילה את העירייה לבניית תכנית אב לשכונה, לקידום החינוך ולשיפור התשתיות העירוניות בשכונה.

שירה ברויאר, המנהלת לשעבר של בית הספר “פלך” מורת דרך היום וחוקרת שכונת אבו תור, מנחה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית.

הכניסה בהזמנת מינימום של 30 ש”ח מבית הקפה.
האירוע מתקיים ביום שלישי, 9.11.21
פתיחת דלתות 18:30. ההרצאה מתחילה בשעה 19:00. אנא הקדימו.

https://sites.google.com/view/silosophia/breuer

לכל אירועי הסדרה לחצו כאן.

Message publisher
שרון גורדון sharon.gordon@mail.huji.ac.il
Full address
סילו קפה, דרך בית לחם 7, ירושלים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added