< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות באקדמיה (איריס רחמימוב (סדרת מעברים) [מקוון] 26.8.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1082110/

שלום רב,

המפגש הבא, במסגרת סדרה המפגשים “מידות טובות, מידות רעות באקדמיה” במעברים, יוקדש “לטרנס’נדרים וטרנס’נדריות באקדמיה ” ותציג בו פרופ’ איריס רחמימוב.  המפגש יתקיים ביום חמישי ה-26 באוגוסט 2021, בשעה 18:00 . כתובת הזום למפגש כאן

תקציר: האקדמיה הישראלית נפתחת. יחד עם החברה ואולי לפניה. נשוחח עם ההיסטוריונית הטרנסג’נדרית איריס רחמימוב על כתיבת היסטוריה טרנסג’נדרית מקומית, על החוויה החברתית  והמקצועית הטרנסג’נדרית בכלל ועל הסיפור האישי שלה כפרופסורית טרנסג’נדרית באקדמיה הישראלית.

פרופ’ איריס רחמימוב מלמדת בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת תל אביב ומתמחה בהיסטוריה של מרכז ומזרח אירופה במאות ה-19 וה-20 (במיוחד בתולדות המונרכיה האוסטרו-הונגרית). היא קיבלה את התואר הראשון והתואר השני מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וקיבלה בשנת 2000 את תואר הדוקטור מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. מחקריה עוסקים בין השאר במלחמת העולם הראשונה ומתמקדים במחנות המעצר ובמחנות השבויים שבהם נכלאו מיליוני חיילים ואזרחים. ספרה POWs and the Great War זכה בפרס פרנקל, ובשנה הבאה יופיע בהוצאת אוניברסיטת קורנל קובץ מאמרים שערכה עם פרופ’ רותם קובנר World War I and Its Internments: Local, National, and Global Perspectives. איריס פרסמה כשלושים מאמרים ומחקריה הופיעו בשש שפות. היא שימשה כראש מכון קמינגס לחקר רוסיה ומזרח אירופה בין השנים 2015-2009 וערכה את כתב העת “זמנים” בין השנים 2019-2015. מאז שנת 2017 איריס משמשת כחברת הוועד המנהל של האגודה לזכויות האזרח. בשנים האחרונות היא עוסקת גם בחקר ההיסטוריה קווירית של מדינת ישראל ובהתגבשותן של קהילות נון קונפורמיות מבחינה מינית ומגדרית. היא פעילה בקידום זכויות הציבור הטרסנג’נדרי ולהנגשת ידע ומחקרים בנושא לציבור.

סידרת המפגשים מידות טובות, מידות רעות באקדמיה בוחנת היבטים שונים באתיקה האישית והמקצועית שלנו בעידן של משברים בריאותיים, כלכליים, טכנולוגיים וגם של הזדמנויות חדשות לשיפור האתיקה האישית והמקצועית.   הסדרה מספקת אפשרות לחשוב על הזהות והאינטגריטי האישי והמקצועי שלנו ואולי גם תספק טריגר לשינוי ולהתחדשות.

המוטיבציה לסדרה היא כמובן אזרחות טובה והגונה באקדמיה ובחברה ואני מקווה שהיא תסייע למשתתפים וגם לי ולהבין את עצמנו בצורה טובה יותר ולתת לאתיקה המקצועית והאישית מקום חשוב יותר בחיי היום יום שלנו.

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה, ודור המייסדים.  כולנו חברי קהיליה אחת.

הסדרה בעיצוב מתמיד, גמישה ומתפתחת ואני מזמין הצעות לנושאים ואורחים נוספים.  ברצוני להודות למשתתפים ולמעל עשרה עמיתים ועמיתות ששמשו יועצים בלתי פורמליים בהכנת הסדרה.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים אבל גם דרך  ” היומן האלקטרוני של סדרת המידות “. יומן זה מכיל את כתובות הזום למפגשים ומקל על ניהול הזמן והצפייה.  כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו  שאתם מוזמנים להצטרף איליו.

לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסידרה .

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added