< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: ציוני דרך בהשכלה הגבוהה (עמי וולנסקי) (סדרת מעברים) [מקוון]5.7.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1070308/

שלום רב,
המפגש הבא בסדרה ההסטורית שלנו יעסוק במחקר של פרופ’ עמי וולנסקי על ההיסטוריה של האקדמיה הישראלית ויוקדש לציוני דרך בהשכלה הגבוהה  . יום שני ה  5 ביולי 2021, בין 19.00 ל 20.00.  כתובת הזום כאן.
תקציר: מאבק על חוק המועצה להשכלה גבוהה; מי יחלק את התקציב הציבורי – המחלוקת על הקמת ות”ת; הרפורמה בחינוך העל יסודי; השלכות הרפורמה והמחלוקת על פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה; התפתחות תרבות “קיצורי הדרך” לתואר אקדמי; ההשלכה של פתיחת השערים על בעלי תואר שלישי; “העשור  האבוד” והשלכותיו.
ביוגרפיה קצרה: פרופ’ עמי וולנסקי הוא פרופ חבר בדימוס באוניברסיטת תל אביב; סמנכ”ל תכנון של משרד החינוך; המדען הראשי של המשרד; יועץ לארבעה שרי חינוך בתחום ההשכלה הגבוהה; חבר סגל בבית הספר למנהיגות במנדל;  וולנסקי, ע. (2005): אקדמיה בסביבה משתנה: מדיניות ההשכלה הגבוהה של ישראל,  , 2004-1952, הקיבוץ המאוחד, בני ברק, וולנסקי, ע. (2020): תלמידי האתמול תלמידי המחר: שלושה גלים של רפורמות בעולם החינוך, שוקן, תל אביב, כרך א’ 289 עמ’ כרך ב’ 273 עמ’).  עומד להתפרסם באנגלית בהוצאת ספרינגר.

למחקר ולהוראה באקדמיה יש היסטוריה מקומית וגלובלית. מהי בדיוק? וכיצד להפוך אותה לחלק חי מתוך העולם המקצועי שלנו? אלו השאלות שהסידרה מבקשת לענות עליהן. הסידרה מפותחת במסגרת תוכנית מעברים לקידום לימודי המחקר בארץ, העשרתם. העמקתם והרחבתם.  היא מכוונת גם להבניה רחבה ומקיפה יותר של “האזרחות האקדמית”.  הבניה שאינה נעשת במסגרת המוסדית הקיימת. קהל היעד הוא כמובן תלמיד ותלמידות מחקר ופוסט-דוקטורנטים אבל גם הסגלים המנהליים והאקדמיים.

 

לפרויקט תולדות האוניברסיטה העברית על ארבעת כרכיו. החמישי ייצא בקרוב. תוכן עניינים ורכישה בהוצאת מאגנס

 

קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חמרים וחברות מעברים), דור ההווה ודור המייסדים. כולנו חברי קהילה אחת.

 

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים.  כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף איליו. לרשותכם/ן גם  פלייליסט של הסידרה.

 

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסידרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

 

בברכה
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added