< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: על מידותיו של האנושי (רחל אלאור) (סדרת מעברים) [מקוון] 30.6.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1062621/

שלום רב,
המפגש המסכם של סמסטר האביב במעברים יוקדש “למידותיו של האנושי ” ותציג בו פרופ’ תמר אלאור. המפגש  הוא חלק מהסדרה מידות טובות, מידות רעות, באקדמיה.  המפגש יתקיים ביום רביעי ה 30 ביוני 2021. בין השעות 19.00 ו 20.00. כתובת  הזום למפגש כאן.
תקציר: האנתרופולוגיה כרוכה אחר האנושי. ככזו היא בולשת אחריו באזורי המחיה המגוונים שלו, כבר מאה וחמישים שנים. הפיות שעמדו סביב עריסתה עם לידתה בסוף המאה התשע עשרה, בירכו את האנתרופולוגיה וקיללו אותה כמקובל באגדות. “עליך למצוא, לתאר ולהסביר את המשותף לכל בני האדם באשר הם, ועליך למצוא, לתאר ולהסביר את השונות העצומה והגיוון האדיר המאפיינים את אורחות חייהם”. המסע למציאת מידותיו של האנושי זכה להתייחסות ישירה מצומצמת ביותר בתחום האנתרופולוגיה. זאת למרות שהכל בעצם השתתפו בו. מיכאל לנדמן, מלומד ממוצא שוויצרי, שלימד באחרית ימיו באוניברסיטת חיפה, ניסח אנתרופולוגיה פילוסופית שנגעה ישירות בסוגיית מידותיו של האנושי. בין היתר כתב כך:

האם האנתרופולוגיה מבקשת למצוא סימני היכר שיופיעו בהכרח אצל כל בני האדם בעבר, בהווה ובעתיד ובכל התרבויות? האם היא מחפשת אבן בוחן שתאפשר לנו לקבוע אם יצור מסויים הוא בגדר אדם?  או שמא אין זו אלא שאלה טרומית והמטרה האמתית היא לגלות את אפשרויותיה הנעלות ביותר של האנושות, שאמנם לא כל אדם ואף לא כל תרבות מוכשרים להגשימן, אבל רק בהן הגרעין הפנימי ביותר של מהות האדם מגיע להתגלמותו האמתית והשלמה?

פרופ’ תמר אלאור, היא אנתרופולוגית באוניברסיטה העברית, במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. עבודתה המרכזית חיברה בין מיגדר, תרבות, דת וידע. שלוש אתנוגרפיות רחבות היקף שכתבה, עסקו בחקר נשים דתיות, וכיסו את שלושת הקהילות החרדיות והדתיות המרכזיות בישראל. משנת 2008 עוסקת אלאור בחקר תרבות חומרית וסגנון בישראל. ספרה האחרון – סנדלים: אנתרופולוגיה של סגנון ישראלי , יצא לאור בדצמבר 2014. תערוכה בנושא זה הוצגה  במוזיאון ארץ ישראל בקיץ  2018. בארבע השנים האחרונות היא מנהלת מחקר אנתרופולוגי/ארכיאולוגי בתמיכת ה-ISF במטמנת הזבל הראשונה של העיר תל אביב. בחורף 2021 תתקיים תערוכה במוזיאון העיצוב בחולון שתציג חלק ממצאי מחקר זה.

סידרת המפגשים מידות טובות, מידות רעות באקדמיה בוחנת היבטים שונים באתיקה האישית והמקצועית שלנו בעידן של משברים בריאותיים, כלכליים, טכנולוגיים וגם של הזדמנויות חדשות לשיפור האתיקה האישית והמקצועית.   הסדרה מספקת אפשרות לחשוב על הזהות והאינטגריטי האישי והמקצועי שלנו ואולי גם תספק טריגר לשינוי ולהתחדשות.
המוטיבציה לסדרה היא כמובן אזרחות טובה והגונה באקדמיה ובחברה ואני מקווה שהיא תסייע למשתתפים וגם לי ולהבין את עצמנו בצורה טובה יותר ולתת לאתיקה המקצועית והאישית מקום חשוב יותר בחיי היום יום שלנו.
קהל היעד לסדרה הוא הדור הצעיר (חברי וחברות מעברים), דור ההווה, ודור המייסדים.  כולנו חברי קהיליה אחת.
הסדרה בעיצוב מתמיד, גמישה ומתפתחת ואני מזמין הצעות לנושאים ואורחים נוספים.  ברצוני להודות למשתתפים ולמעל עשרה עמיתים ועמיתות ששמשו יועצים בלתי פורמליים בהכנת הסדרה.

 

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים.  כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף איליו. לרשותכם/ן גם  פלייליסט של הסידרה.

 

 

בברכה
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added