< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: ההיסטוריה של אוניברסיטת חיפה (אסף זלצר, צור שלו) (סדרת מעברים) [מקוון] 26.4.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1042424/

שלום רב,

המפגש הקרוב בסידרת ההיסטוריה של האקדמיה יעסוק בהיסטוריה של אוניברסיטת חיפה. נארח את ד”ר אסף זלצר וינחה ד”ר צור שלו.  יום שני, ה 26 באפריל 2021, בין השעות 20.00 ו 21.00.   זום המפגש כאן.

קצת אחרי ייסודה של אוניברסיטת תל אביב ובמקביל להקמתה של האוניברסיטה בבאר שבע נוסד בחיפה מוסד להשכלה גבוהה – ‘האוניברסיטה העברית בירושלים – המכון אוניברסיטאי של חיפה’. בהמשך לחזונם של אנשי חיפה, שפעלו החל מראשית שנות החמישים לקדם את ההשכלה בעיר ובצפונה של הארץ, הפך המכון כעבור פחות מעשור לאוניברסיטה עצמאית על פסגת הכרמל (1972). בהרצאה אציג קווי יסוד להכרת דמותה של אוניברסיטת חיפה בעשורים הראשונים לפעילותה. בנוסף להצגת הסיבות והנסיבות להקמתה יידונו ההיבטים הגאוגרפיים והאדריכליים וכמובן שאלת היחסים עם ‘אוניברסיטת האם’. ההרצאה תתמקד בהקמתן של הפקולטות למדעי הרוח והחברה והתפתחותן בשנות ההקמה.

למחקר ולהוראה באקדמיה יש היסטוריה מקומית וגלובלית. מהי בדיוק? וכיצד להפוך אותה לחלק חי מתוך העולם המקצועי שלנו? אלו השאלות שהסידרה מבקשת לענות עליהן. הסידרה מפותחת במסגרת תוכנית מעברים לקידום לימודי המחקר בארץ, העשרתם. העמקתם והרחבתם.  היא מכוונת גם להבניה רחבה ומקיפה יותר של “האזרחות האקדמית”.  הבניה שאינה נעשת במסגרת המוסדית הקיימת. קהל היעד הוא כמובן תלמיד ותלמידות מחקר ופוסט-דוקטורנטים אבל גם הסגלים המנהליים והאקדמיים.  ראו תוכנית הסידרה  כאן .

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים.  כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף איליו. לרשותכם/ן גם  פלייליסט של הסידרה ולמטה גם גישה ישירה למפגשים הקודמים.  המפגש הבא בסידרה יהיה ב 10 במאי. נארח את פרופ’ גילי דרורי שתדבר על מוסד האוניברסיטה במבט היסטורי והעולמי.

 

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה בדף הסידרה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

 

בברכה
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added