< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // קול קורא - החממה האינטלקטואלית השנייה ליוצרי קולנוע דוקומנטרי [ון ליר / ירושלים] דדליין=6.12.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9111311/

קול קורא – החממה האינטלקטואלית השנייה ליוצרי קולנוע דוקומנטרי

מכון ון ליר בירושלים, בשיתוף הפורום הדוקומנטרי בישראל וסינמטק ירושלים, קוראים ליוצרות וליוצרים להשתתף בחממה ייחודית לקידום הקולנוע התיעודי שתתקיים במכון ון ליר בירושלים בין פברואר ליוני 2020

מועד סופי להגשת מועמדות: 6 בדצמבר 2019

החממה תציע למשתתפיה מסגרת לחשיבה ולביקורת על היצירה התיעודית בהקשרים אינטלקטואליים, חברתיים ותרבותיים. היא תספק מרחב לפיתוח רעיונות ותקדם שיתוף פעולה בין היוצרים לבין עצמם, ובינם לבין חוקרות וחוקרים באקדמיה, מתוך שאיפה לפתח את היצירה התיעודית בישראל.

החממה מזמינה הצעות לסרטים שעשויים לעורר עניין רחב, מקומי ובין-לאומי, סרטים העוסקים ב”נושאים גדולים” המחייבים תחקיר מקיף ומעמיק, וסרטים בעלי אופי מחקרי ואינטלקטואלי בנושאים המשיקים לתחומי העיסוק של מכון ון ליר.

מפגשי החממה והקשר עם חוקרי מכון ון ליר יאפשרו ליוצרות וליוצרים להרחיב את ההקשר האינטלקטואלי של עבודתם הקולנועית, להעמיק את המחקר שניצב בבסיסה, ולעבד את רעיונותיהם מתוך ראייה רחבה יותר שתאפשר להם לקדם את רעיונותיהם לקראת יצירה תיעודית בשלה.

למכון ון ליר מחויבות עמוקה לטיפוח הידע בתחומי הפילוסופיה, החברה והתרבות. המכון עוסק במחקר בין-תחומי חדשני בנושאים בעלי חשיבות מכרעת לחברה בישראל, הנוגעים בסוגיות רגישות ובמוקדי מתח מרכזיים בחברה. הפורום הדוקומנטרי בישראל משמש ארגון גג ליצירה וליוצרים בישראל משלל תחומי העשייה התיעודית. הפורום פועל לקידום הז׳אנר הדוקומנטרי, להעשרה ולפיתוח של חברי הקהילה, להפצה ולהנגשה של היצירה התיעודית בארץ ובעולם. התקווה היא שהעבודה במסגרת החממה תביא ליצירת סרטים בעלי עומק אינטלקטואלי ותנופה יצירתית, ובכך תעשיר את היצירה התיעודית המקורית בישראל.

החממה תתחיל ב-7 בפברואר 2020 ותפעל ברציפות עד ה-19 ביוני 2020. שני מפגשים נוספים יתקיימו בספטמבר 2020.

החממה תכלול עד עשרה פרויקטים/סרטים; כל פרויקט יזכה למענק פיתוח בסך 15,000 ₪ (כולל מע”מ).

ישתתפו בחממה עשרים יוצרים לכל היותר – במאיות ובמאים, מפיקות ומפיקים.

פעילות החממה תורכב מעשרה מפגשים ואירוע סיום. המפגשים יתקיימו בימי שישי במכון ון ליר בירושלים. נוסף על כך יתקיימו שני מפגשים ארוכים, בני יומיים שיכללו לינה בירושלים ובמקום נוסף שייקבע בהמשך.

למי החממה מיועדת?

החממה מיועדת ליוצרים פעילים, בוגרי לימודים גבוהים בקולנוע, שבאמתחתם סרט תיעודי אחד לפחות והם עובדים כעת על יצירה תיעודית חדשה – סרטים באורך של שעה, סרטים באורך מלא, סדרות תיעודיות וסדרות רשת. אנו שואפים לגבש קבוצה מגוונת של יוצרים, בשלבים שונים של הקריירה המקצועית שלהם – מכל גיל, מגדר, מגזר ורקע חברתי ואישי – שיוכלו לצאת נשכרים מהמפגש האינטלקטואלי והיצירתי שהמסגרת מציעה.

החממה מיועדת לבמאיות ולבמאים; ואולם מאחר שאנו מכירים בתפקידה המכריע של ההפקה ביצירת סרטים, הרי במקרים שבהם המפיקים שותפים לפרויקט, יוזמנו זוגות של מפיק/ה ובמאי/ת להשתתף יחד בתוכנית.

אפשר להגיש מועמדות בכל שלב של היצירה: משלב הרעיון הראשוני, דרך שלב הפיתוח, התחקיר והכתיבה, ועד שלב העריכה המוקדמת (ראף קאט) של סרטים שכבר צולמו. על מנת שההשתתפות בחממה אכן תשפיע על היצירה באופן משמעותי, לא יתקבלו פרויקטים בשלבי סיום.

מהן דרישות התוכנית?

משתתפי החממה יתחייבו להשתתף בכל מפגשי התוכנית. בסיום התהליך יהיה עליהם להגיש את פרי העבודה שפיתחו במסגרת החממה: תסריט תיעודי, טריילר (אסופת חומרים מצולמים) או ראף קאט של פרויקטים הנמצאים בשלבים מוקדמים. תוצרי ההגשה של כל פרויקט ייקבעו במשותף עם היוצרים בעת הקבלה לחממה, בהתאם לשלב שהיצירה נמצאת בו.

מה החממה מציעה למשתתפים?

הרצאות ודיונים על חברה, תרבות והיבטים פוליטיים של המציאות, בהנחייתם של חוקרים וחוקרות בכירים באקדמיה ובמכון ון ליר ויוצרות ויוצרי קולנוע תיעודי מובילים בישראל. ההרצאות והמפגשים יתמקדו במחשבה ובביקורת על יצירה תרבותית בימינו. נוסף על כך, החממה תסייע למשתתפים ליצור קשרים ומפגשים פרטניים עם חוקרים שיוכלו לתרום לתחקיר ולתהליכי הפיתוח של הפרויקטים הספציפיים שלהם.

מענק פיתוח בסך 15,000 ש”ח לכל פרויקט שייבחר לחממה, בתנאי שיוצריו השתתפו בכל המפגשים והגישו את פרי עבודתם. המענק יינתן בשני תשלומים, בתחילת פעילות החממה ובסופה.

הסעות מתל אביב לירושלים ובחזרה, ולינה במפגשי החממה הארוכים.

מה נדרש להגשת המועמדות?

יש למלא את טופס הגשת ההצעה לחממה. הטופס כולל את הנספחים הבאים:

הצעה באורך של עמוד אחד ליצירה תיעודית באחת מהסוגות האלה: סרטים באורך של שעה, סרטים באורך מלא, סדרות תיעודיות וסדרות רשת. במקרה של פרויקט בשלבי הכנה יש לתאר את הפרויקט ולציין באיזה שלב הוא נמצא.

הצהרת כוונות אינטלקטואלית באורך של עמוד אחד. בהצהרה יפורטו שאלות המחקר התרבותיות, הפוליטיות, הפילוסופיות או החברתיות שביסוד היצירה, ויצוינו סוגיות העומק שבהן תתמקד העבודה במסגרת החממה.

קורות חיים של היוצרים באורך של עמוד אחד, כולל השכלה רלוונטית ופילמוגרפיה. אם המפיק/ה מעוניינים להצטרף לתוכנית, יצורפו גם קורות החיים שלהם.

מועד סופי להגשת מועמדות: 6 בדצמבר 2019

הודעה על קבלה לחממה: 1 בינואר 2020

מועד תחילת המפגשים: 7 בפברואר 2020

מנהלי החממה: לירן עצמור, ד”ר יוכי פישר, רונה ברייר-גארב

את הבקשות יש לשלוח כאן

מידע נוסף

לשאלות בעניין ההגשה אפשר לפנות לכתובת: docfilm@vanleer.org.il

Message publisher
איל עפרון מתאם פעילות לציבור, שיווק וקשרי חוץ מכון ון ליר ירושלים eyale@vanleer.org.il 02-5605282
Full address
מכון ון ליר בירושלים, ז'בוטינסקי 43, ירושלים, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added