< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // למאמרים (כתב עת): "עיוני משפט", כתב עת בינתחומי (דורין לוסטיג) [עברית] ללא דדליין

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9081317/

קול קורא להגשת מאמרים לכרך מג של כתב העת “עיוני משפט”

“עיוני משפט”, כתב העת המשפטי של אוניברסיטת תל אביב, מזמין חוקרים וחוקרות מכלל תחומי המחקר להגיש מאמרים בכל נושא בעל זיקה משפטית, לפרסום בכרך מג של כתב העת.
השנה צפויים להתפרסם במסגרת כתב העת שני גיליונות, שיעסקו בתחומים משפטיים ואינטר-דיסציפלינריים מגוונים, בנוסף לסימפוזיון נושאי.

כתב העת “עיוני משפט” חרת על דגלו לקדם כתיבה משפטית מקורית, יצירתית, מעמיקה ומשפיעה בשפה העברית. זאת, מתוך תפיסה כי גם בעולם גלובאלי, שבו השיח המשפטי חוצה גבולות לאומיים, ישנו ערך ייחודי בכתיבה דווקא בשפה העברית.

אנו מעודדות כותבים וכותבות לשלוח מאמרים לפרסום ב”עיוני משפט”. המאמרים יכולים לעסוק בתחומים ובמתודות שונים ומגוונים, לרבות סוגיות תיאורטיות, מחקרים אמפיריים, דוקטרינרים, השוואתיים ועוד. בכרך מג נבקש לפרסם – מלבד מאמרים באורך מלא – גם סוגות נוספות של כתיבה, לרבות:
• מגמות במשפט הנחת תשתית תיאורטית למגמות המתרחשות בפסיקה (או בחקיקה), תסייע בפיתוח עולם המשפט, תבאר את שארע בעבר ותעשיר את הפרקטיקה ואת המחקר האקדמי, הניזון בין היתר מהמציאות המשפטית. נדגיש כי אין דרישה שכתב היד ייכתב בהתאם לפורמט מוגדר מראש, אך רצוי שמבנה עקרוני יכלול את הצגת המגמה (אשר עשויה להופיע בתחום משפט אחד, או לחצות תחומי משפט), את הניתוח התיאורטי של אותה מגמה שמקשר בין מופעיה השונים, וכן את הערכתה הנורמטיבית.
• ביקורת ספרות ביקורת ספרות יכולה להתייחס לספר או למאמר הרלוונטיים בשיח המשפטי כיום.
• הערת חקיקה הערת חקיקה יכולה להתייחס לחקיקה קיימת ומשמעותית, או להצעת חוק שנמצאת בשלבים מתקדמים ויש בה עניין ציבורי.
• הערת פסיקה הערת פסיקה מתבססת על פסק דין מרכזי מהשנים האחרונות וכוללת סקירה קצרה של פסק הדין וניתוח מעמיק וביקורתי שלו.

מגבלת המילים של סוגות כתיבה אלה תהיה מצומצמת יותר – על כתב היד להיות באורך שלא יפחת מ-7,000 מילים, ולא יעלה על 10,000 מילים.

כמקובל בכתבי עת משפטיים מובילים ברחבי העולם – “עיוני משפט” הינו כתב עת סטודנטיאלי הנערך על ידי סטודנטים מצוינים מהפקולטה למשפטים, בשיתוף וליווי אשת אקדמיה בכירה. המאמרים שעשויים להיות מתאימים לפרסום בכתב העת, יעברו שיפוט ועריכה על ידי העורכים וחברי המערכת כתנאי לפרסומם, לצד שיפוט חיצוני אנונימי על ידי מומחה/ית בתחום שבו הוגש המאמר. בנוסף לקול קורא זה, ״עיוני משפט״ פותח שעריו גם לכתיבה סטודנטיאלית מקורית במסגרת פרויקט הערות במשפט.

מאמרים לשיפוט לקראת פרסום ב”עיוני משפט”, יש לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני של המערכת: lfreview@tauex.tau.ac.il. יש להגיש את המאמרים בהתאם לכללי ההגשה הנהוגים ב”עיוני משפט” ובהתאם להנחיות המופיעות באתר הבית של כתב העת, בכתובת: https://law.tau.ac.il/Law_Review/Submission

המערכת מקבלת מאמרים לשיפוט באופן רציף.
לפרטים נוספים: נירית פוטרמן, רכזת המערכת, Lfreview@tauex.tau.ac.il.

ד״ר דורין לוסטיג, עורכת ראשית
עדן טאטור, עורכת
איה לוי אומסי, עורכת
עמר עין-הבר, עורך

https://law.tau.ac.il/sites/law.tau.ac.il/files/media_server/law_heb/kolkore/kolkore_2018-2019/kol_k_m_2019.pdf

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added