< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: בין האוצר למעצב – יחסים היררכיים או שותפים? [חיפה 06/19] דדליין=31.3.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9031212/

לוח הקרדיטים המלווה תצוגת קבע או תערוכה מתחלפת מציין את שמותיהם של בעלי התפקידים המרכזיים שנטלו חלק בתהליך התכנון והביצוע. באופן קבוע בראש רשימת הקרדיטים מופיע האוצר/ ת ובהמשך בשורות הבאות מופיע גם המעצב/ת. היררכיה זו מעידה לכאורה על יחסי הכוחות בתהליך היצירה. אולם לא נטעה אם נטען כי המבקרים, שבדרך כלל לא פוקדים את לוח הקרדיטים, חווים את התערוכה בראש וראשונה באמצעות עיצובה. יתרה מכך, לא בטוח שהמבקרים (ואולי גם היוזמים ומזמיני העבודה) מבינים מה עשה האוצר, ואיך השפיע על המוצר המעוצב בו הם מבקרים. ברור כי בתהליך היצירה של התערוכה מעורבים גורמים נוספים (מנהל הפרויקט, אדריכל המבנה ועוד). אולם אין חולק על כך כי האוצר והמעצב הם שני בעלי התפקידים המשמעותיים בתהליך היצירה ולכן נקדיש להם וליחסים החשובים והמורכבים ביניהם את יום העיון השנתי.

ביום עיון זה אנו מבקשים לעמוד על היחסים המתקימים מאחורי הקלעים בין האוצר למעצב, שרבה השפעתם על תהליך העבודה ועל התוצר הסופי. מערכת יחסים זו כוללת בין היתר את תהליך ההתארגנות ליצירה המשותפת (מי מזמן את מי וכיצד); דרכי העבודה; מנגנון קבלת ההחלטות; דרך הצגת התכנון למנהלים ולגורמים המממנים. האם מדובר ביחסים היררכיים או יצירה משותפת? מי כפוף למי? מי יהיה הגורם המכריע במקרה של מחלוקת?

חוקרים, סטודנטים, אוצרים ומעצבים, יזמים, מנהלי פרויקטים ואנשי רוח בעלי ניסיון וידע בתחום נקראים בזאת להציע מחקרים או ניתוח של מקרי מבחן רלוונטים לנושא. לקראת השיח על היחסים בין שני בעלי תפקידים הללו נעסוק גם בהגדרת תפקידם ובהתאם לכך, ניתן לכלול בהצעות לכנס גם מחקרים העוסקים בהגדרות תפקידים אלו.

הכנס תקיים באוניברסיטת חיפה, ביום ג’, 4 ביוני 2019 (א’ סיוון תשע”ח), במסגרת יום העיון השנתי של תכנית אוצרות מורשת.

ההצעות (תקציר בהיקף של עד 300 מילים) יש להעביר

ליו”ר הוועדה המארגנת ד”ר אסף זלצר במייל aselzer@staff.haifa.ac.il עד ליום 31/3/2019; תשובות ימסרו עד סוף אפריל 2019.

חברי הוועדה המארגנת (סדר א-ב) : אורית אנגלברג –ברעם; ד”ר עופר בורד; אלעד בצלאלי; ד”ר אסף זלצר; ד”ר אסתי ינקלביץ

Message publisher
ד"ר אסף זלצר החוג ללימודי ישראל אוניברסיטת חיפה aselzer@staff.haifa.ac.il
Full address
אוניברסיטת חיפה, חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added