< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

הזדמנות // חממה אינטלקטואלית לפיתוח יצירה תיעודית במכון ון ליר [ירושלים] דדליין=15.1.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8121513/

קול קורא – חממה אינטלקטואלית לפיתוח יצירה תיעודית במכון ון ליר בירושלים
בשיתוף פורום היוצרים הדוקומנטריים וסינמטק ירושלים
מכון ון ליר בירושלים, בשיתוף פורום היוצרים הדוקומנטריים וסינמטק ירושלים, קורא ליוצרי סרטים תיעודיים להשתתף בחממה ייחודית וראשונה מסוגה לקידום הקולנוע התיעודי.
למכון ון ליר מחויבות עמוקה לטיפוח הידע בתחומי הפילוסופיה, החברה והתרבות. המכון עוסק במחקר בין-תחומי חדשני בנושאים בעלי חשיבות מכרעת לחברה בישראל, הנוגעים בסוגיות רגישות ובמוקדי מתח מרכזיים בחברה. כך, החממה במכון תציע למשתתפיה מסגרת לחשיבה ולביקורת על היצירה התיעודית בהקשריה האינטלקטואליים, החברתיים והתרבותיים. היא תספק מרחב לפיתוח רעיונות, ותקדם שיתוף פעולה בין היוצרים לבין עצמם, ובינם לבין חוקרים באקדמיה, מתוך שאיפה לפתח את היצירה התיעודית בישראל.
פורום היוצרים הדוקומנטריים משמש ארגון גג ליצירה וליוצרים בישראל משלל תחומי העשייה התיעודית הפורום פועל לקידום הז׳אנר הדוקומנטרי, להעשרה ולפיתוח של חברי הקהילה, ולהפצתה והנגשתה של היצירה התיעודית בארץ ובעולם. התקווה היא שהעבודה במסגרת החממה תביא ליצירת סרטים בעלי עומק אינטלקטואלי ותנופה יצירתית, באופן שיעשיר את היצירה התיעודית המקורית בישראל.
החממה תשמש מסגרת שתאפשר ליוצרים להעמיק את המחקר בנושא שהם עוסקים בו, באופן שירחיב את ההקשר האינטלקטואלי ושישמש בסיס איתן לעבודתם הקולנועית. לשם כך יתקיים דיאלוג עם מיטב החוקרים בתחומים הרלוונטיים לכל יוצר, ויסופק ליוצרים ליווי מקצועי ואקדמי צמוד. החממה תאפשר ליוצרים לעבד את רעיונותיהם ולהעמיק בהם. היא תעניק להם ראייה רחבה יותר ותאפשר להם להפוך את רעיונותיהם ליצירה תיעודית בשלה.
החממה תפעל ממרץ 2019 ועד ספטמבר 2019.
היא תכלול עד עשרה פרויקטים/סרטים; כל פרויקט יזכה למענק פיתוח בסך 15,000 ש”ח.
ישתתפו בה עשרים יוצרים לכל היותר – במאיות ובמאים, מפיקות ומפיקים.
פעילות החממה תורכב מעשרה מפגשים. המפגשים יתקיימו בימי שישי במכון ון ליר בירושלים (תיבדק האפשרות לקיים חלק מהמפגשים בימים אחרים). נוסף על כך יתקיימו שני מפגשים ארוכים, של יומיים, הכוללים לינה – האחד בירושלים והאחר בתל אביב.
למי החממה מיועדת?
החממה מיועדת ליוצרים פעילים, בוגרי לימודים גבוהים לקולנוע, שבאמתחתם סרט תיעודי אחד לפחות והם עובדים כעת על יצירה תיעודית חדשה – סרטים באורך של שעה, סרטים באורך מלא, סדרות תיעודיות וסדרות רשת. שאיפתנו היא לגבש קבוצה מגוונת של יוצרים, בשלבים שונים של הקריירה המקצועית שלהם – מכל גיל, מגדר, מגזר ורקע חברתי ואישי – שיוכלו לצאת נשכרים מהמפגש האינטלקטואלי והיצירתי שהמסגרת מציעה.
החממה מיועדת לבמאיות ולבמאים, אך אנו מכירים בחשיבות המכרעת של ההפקה ביצירת הסרטים. לכן, במקרים שבהם המפיקים שותפים לפרויקט, יוזמנו זוגות של מפיק/ה ובמאי/ת להשתתף יחד בתוכנית.
אפשר להגיש מועמדות בכל שלב של היצירה: משלב הרעיון הראשוני, דרך שלב הפיתוח, התחקיר והכתיבה, ועד שלב העריכה המוקדם (ראף קאט) של סרטים שכבר צולמו. כדי שלהשתתפות בחממה תהיה השפעה משמעותית על היצירה, לא יתקבלו פרויקטים הנמצאים בשלבי סיום.
החממה מזמינה גם הצעות לסרטים שעשויים לעורר עניין רחב, מקומי ובינלאומי, סרטים העוסקים ב”נושאים גדולים” המחייבים תחקיר מקיף ומעמיק, וסרטים בעלי אופי מחקרי ואינטלקטואלי בנושאים המשיקים לתחומי העיסוק של מכון ון ליר.
מהן דרישות התוכנית?
יוצרי החממה יתחייבו להשתתף בכל מפגשי התוכנית. בסיום התהליך יהיה עליהם להגיש את פרי העבודה שפיתחו במסגרת החממה – תסריט תיעודי, טריילר (אסופת חומרים מצולמים) או ראף קאט של פרויקטים הנמצאים בשלבים מוקדמים. תוצרי ההגשה של כל פרויקט ייקבעו במשותף עם היוצרים בעת הקבלה לחממה, בהתאם לשלב בו נמצאת היצירה.
הרצאות, מפגשי שיח וחניכה אישית על ידי מיטב יוצרי הקולנוע התיעודי בישראל ובכירי החוקרים של מכון ון ליר.
מענק פיתוח בסך 15,000 ש”ח לכל פרויקט שייבחר לחממה, בתנאי שיוצריו השתתפו בכל המפגשים והגישו את פרי עבודתם.
הסעות מתל אביב לירושלים ובחזרה, ולינה במפגש החממה הארוך שיתקיים בירושלים.
מה נדרש להגשת המועמדות?
הצעה באורך של עמוד אחד ליצירה תיעודית באחת מהסוגות האלה: סרטים באורך של שעה, סרטים באורך מלא, סדרות תיעודיות וסדרות רשת. כאשר מדובר בפרויקט בשלבי הכנה יש לתאר את הפרויקט ולציין את השלב שהוא נמצא בו.
קורות החיים של היוצר או היוצרת באורך של עמוד אחד. אם המפיק או המפיקה מעוניינים להצטרף לתוכנית, יצורפו גם קורות החיים שלהם.
הצהרת כוונות אינטלקטואלית באורך של עד עמוד. בהצהרה יפורטו שאלות המחקר התרבותיות, הפוליטיות, הפילוסופיות או החברתיות שביסוד היצירה, ויצוינו בה סוגיות העומק שבהן תתמקד העבודה במסגרת החממה
התאריך הסופי להגשת מועמדות: 15 בינואר 2019
את הבקשות יש לשלוח לכתובת: docfilm@vanleer.org.il
הודעה על הפרויקטים שהתקבלו: 15 בפברואר 2019
מועד תחילת המפגשים: 15 במרץ 2019
מנהלי החממה: לירן עצמור, ד”ר יוכי פישר, רונה ברייר-גארב

https://goo.gl/m3dgGj

Message publisher
איל עפרון מתאם פעילות לציבור, שיווק וקשרי חוץ מכון ון ליר ירושלים eyale@vanleer.org.il 02-5605282
Full address
מכון ון ליר, ז'בוטינסקי 43, ירושלים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added