< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // פורום: למפגשי פורום היסטוריוניות של המזרח התיכון במאות 19-20 [חיפה] מפגש ראשון=7.11.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8101002/

פורום היסטוריוניות החל לפעול ב-2017 כשהוא מאגד בתוכו היסטוריוניות וחוקרות מתחומי ידע קרובים, העוסקות בהיסטוריה של המזרח התיכון וישראל-פלסטין במאות ה-19 וה-20. אנו מסיימות בימים אלו שנת פעילות פורייה שבמסגרתה קיימנו מפגשים חודשיים שהוקדשו לקריאה משותפת, הרצאות של חברות הפורום בתחומי מחקרן, סוגיות של קידום בשלבי הקריירה האקדמית השונים, ופעילות אקדמית-פוליטית לקידום נשים בתחום.

אנו שמחות לפתוח את השנה השנייה של הפורום ולהזמין חוקרות העוסקות בסוגיות חברתיות ותרבותיות ושבמוקד מחקרן “המזרח התיכון” בהגדרתו הרחבה להצטרף אלינו. פורום ההיסטוריוניות הוא מסגרת עצמאית שתתמוך בעשייתנו המחקרית בשלבים שונים במחקר: פיתוח ו”אוורור” של רעיונות חדשים, משוב על עבודה בתהליך הכתיבה והגדלת החשיפה של מחקרים חדשים.

מטרתנו היא להדגיש את חשיבותן של סוגיות חברתיות ותרבותיות לפרשנות של המציאות ההיסטורית. נעסוק בתהליכים גלובליים ואזוריים, שבהם מתערערת הבלעדיות של המדינה ונחשפים שחקנים חדשים הפועלים לשינוי המציאות. תהליכים אלה מתבטאים גם בשאלות המעסיקות את הדיסציפלינה שלנו: טשטוש הגבולות בין חקר ארץ ישראל/פלסטין וחקר המזרח התיכון, בין היסטוריה מגדרית והיסטוריה “רגילה”, בחינת ההשפעה של חיי יום-יום על תהליכי שינוי והמתח בין מיקרו למקרו היסטוריה. שאלות אלה משתלבות גם בתהיות על מקומה של האקדמיה בחיינו כיום כמקור בלעדי וסמכותי לייצור והפצה של ידע. בנוסף, אנו מחויבות לפעול להגדלת הייצוג של נשים ומיעוטים אחרים באקדמיה.

מקום: הפורום פועל תחת מרכז המחקר הפמיניסטי ב”אשה לאשה”, ברח’ ארלוזורוב 118 בחיפה (https://www.haifafeminist.org/).
תאריכי המפגשים לשנה הקרובה: 7.11.2018 (ד), 6.12.2018 (ה), 4.1.2019 (ו), 4.2.2019 (ב), 3.3.2019 (א), 2.4.2019 (ג), 2.6.2019 (א)

כדי להצטרף אנא שלחו תקציר של מחקר נוכחי או תחומי התעניינות וביוגרפיה קצרה, בהיקף של עמוד לכל היותר, לנעמה בן זאב: nbenzev@zahav.net.il
למעוניינות להציג את מחקרן במסגרת הפורום: אנא שלחו בנוסף לפרטים לעיל גם תקציר של המחקר שאותו תבקשו להציג בהיקף של עמוד לכל היותר.

ראש הפורום: ד”ר נעמה בן זאב
הוועדה המארגנת של הפורום:
ד”ר יאלי השש
ד”ר ניקול כיאט
ד”ר שרון מפציר
ד”ר חנה ספרן
ד”ר ענת קדרון
ד”ר נוגה אפרתי
פרופ’ ליאת קוזמא

Message publisher
נעמה בן זאב nbenzev@zahav.net.il
Full address
"אשה לאשה" ארלוזורוב 118, חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added