< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // יום עיון: הארכיון כפעולה פוליטית [תל אביב] 20.6.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8061217/

יום העיון מוקדש לנושא “הארכיון כפעולה פוליטית”, ובו נתבונן בשלושה אתרים בהם מתחולל שינוי-עומק בשני העשורים האחרונים: הארכיון, העדות והשבה תרבותית. נבקש למקד את תשומת הלב בחברה האזרחית ובדרך בה היא נעזרת בשינויים טכנולוגיים ובתהליכי גלובליזציה כדי להגדיר מחדש את משמעות הפעולה הפוליטית בעידן הנוכחי. בסיום היום תינתן הרצאת מינרבה השנתית בזכויות אדם מפי פרופסור Ana Filipa Vrdoljak (University of Technology Sydney), שחקרה וכתבה רבות בנושא השבה תרבותית וג’נוסייד במשפט הבינלאומי.
מושב ראשון – הארכיון: בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי במעמדו של הארכיון ממוסד מדינתי-רשמי ולצמיחת ארכיונים אלטרנטיביים בחברה האזרחית, אשר במרכזם קורבנות ועדויות. המושב יבקש לבחון את הדרך בה החברה האזרחית פונה לאקטיביזם ארכיוני כתחליף לליטיגציה משפטית או לצדה. נבקש לבחון במה שונה ארכיון מדינתי-פורמלי מארכיונים אלטרנטיביים המבוססים על עדויות של הקרבנות וכן לעמוד על השינויים הנלווים לתהליכי דיגיטציה של ארכיונים.
מושב שני – העדות: מושב זה יפנה מבט אל השינויים בתפיסת העדות ותפקידיה השונים (תפיסות פורנזיות, אתיות ואחרות). נשאל מה ההשפעה של טכנולוגיות שונות, כגון וידאו, על שינוי תפיסת העדות. נעמוד על התפתחויות ביחס לעדות קורבנות השואה וננסה לאתר השפעות התפתחויות אלו על שימושים של ארגוני-זכויות וארגוני חברה אזרחית באופן כללי בעדויות קורבנות. נבקש להבין את הדרך בה ארגונים אוספים עדויות קורבנות כדי ליצור ארכיונים אלטרנטיביים וכדי לאתגר את מרכזיות ארכיון המדינה.
מושב שלישי – השבת נכסי תרבות: מושב זה יבקש לראות בעדות ובארכיון כתגובת-נגד לניסיונות של הרס תרבותי. בהקשר זה נתמקד במאבקי השבה תרבותית של ארכיונים, אוספי ספרות ויצירות אמנות. ננסה להבין את הפרדיגמה הדומיננטית של המשפט הבינלאומי שמקשר תרבות לטריטוריה ולמדינת מקור, לעומת קהילות וקבוצות תרבותיות הנאבקות לקבל הכרה.

https://www.dropbox.com/s/gl9tt6yjetou6zb/ArchivalActivism.pdf?dl=0

Message publisher
מארי מדויל cegla@post.tau.ac.il 03-6408649
Full address
אוניברסיטת תל אביב, בניין טרובוביץ', חדר 307
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added