< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // כנס: יַלדוּת, נעורים וחיי משפחה בצל פליטות [תל אביב 06/18] דדליין=8.4.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8030700/

קול קורא להגשת תקצירים  – יַלדוּת, נעורים וחיי משפחה בצל פליטות
14 ביוני 2018, המכללה האקדמית תל אביב יפו, בשיתוף מרכז לחקר הרב תרבותיות והמגוון, וקבוצת מחקר השכלה הגירה ומיעוטים האוניברסיטה העברית.

בשנים האחרונות, בעקבות המלחמה בסוריה ומספרם הגובר והולך של בני אדם הנמלטים מארצותיהם בחיפוש אחר מקלט, תופסים ההגירה הכפויה, הפליטות ובקשת המקלט מקום מרכזי בשיח הפוליטי, האקדמי והעיתונאי באירופה ומחוצה לה. תמונת גופתו של הפעוט איילן כורדי המוטלת על חוף הים סימלה בעוצמה את דרך הייסורים אותה עוברים קורבנות המלחמה הנוראה במזרח התיכון במסעם למקום מפלט.

תמונה זו מדגישה את סבלם של ילדים הבורחים לבדם או עם משפחתם ואת פגיעותם כפליטים. בדומה לכך, מאז הגעתם של פליטים מאפריקה לישראל, נושא זה, בהיותו נע בין חמלה לקסנופוביה, לא חדל להעסיק את העניין הציבורי. רבים מהבוגרים הצעירים שהגיעו לישראל הקימו מאז הגעתם משפחות. עם זאת בעוד תשומת לב אקדמית רבה ניתנה להיבטים משפטיים, פוליטיים, ציבוריים ותרבותיים, מעט מזו ניתנה להיבט המשפחה בקרב קהילת מבקשי המקלט בישראל.

בכנס זה אנחנו מבקשים לדון באופן רחב בנושאי יַלדוּת ונעורים בצל הפליטות: ילדים וקטינים שהגיעו או נולדו למשפחות פליטים כמו גם קטינים לא מלווים הנמצאים בישראל ומחוצה לה. בהקשר זה פליטות אינה בהכרח מונח משפטי אלא מונח הנדרש להיות מוגדר במשותף באופן חברתי ורגשי רחב. אנחנו מבקשים על כן לבחון בין היתר: כיצד משפיעה הפליטות על הורות? כיצד מתייחסים ופועלים מוסדות ואנשי מקצוע, כמו בתי ספר, קופות חולים, בתי משפט, רשויות מקומיות, צוותי הוראה, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, רופאים, עורכי דין, פעילים חברתיים וכו’ עם ילדים ומשפחות מבקשי מקלט ופליטים? איזה אופק עתידי יכולים לדמיין לעצמם ההורים, הילדים ובני הנוער, כמו גם אנשי המקצוע והפעילים החברתיים?

בנוסף לכך אנחנו מבקשים לעודד הצבת שאלות הנוגעות לילדים, נוער ומשפחות החיים בישראל בהקשרים אלה מנקודת מבט אקטיביסטית, המבקשת לבחון אופני יישום שונים כמו גם שיפורים שונים לפרקטיקות, התערבויות ומדיניויות שונות אותם עורכים ומעניקים מוסדות נותני שירות מהמגזר הציבורי והמגזר השלישי. נבקש לשאול באילו אופנים מדיניויות אקטואליות העוסקות בפליטים משפיעות על ילדים, נוער, הורים ומשפחות, ומנגד אילו אופני מדיניויות יעילים ומיטיבים מומלצים במקום.

אנחנו מזמינים מדענים וחוקרים חברתיים מכל התחומים כמו גם עורכי דין, עובדים סוציאליים, אנשי חינוך ופעילים חברתיים להגיש את הצעותיהם. הנושאים כוללים (אך אינם מוגבלים בכך):

חינוך ילדים ופליטים
היות הורה ופליט
מדיניות ממשלתית, ילדים וקטינים לא מלווים
ילדים במעבר: ההשפעה של גירוש, יישוב מחדש או חזרה למולדת
אינטגרציה וסגרגציה של מבקשי מקלט ופליטים בנוגע לילדים ומשפחות
דילמות ונושאים אתיים בעבודה ומחקר עם ילדים ומשפחות פליטים
ההשפעה של פליטות על יחסים בין-דוריים
השפעה של פליטות על רווחה, חוסן, ובריאות נפשית בקרב ילדים ומשפחות פליטים

נא לשלוח תקצירים עד 250 מילים (בעברית או באנגלית) להדס ירון מסגנה, מריה קגן ושי אבידן: hadasyar@mta.ac.il, mashakagan@gmail.com, scheikele@gmail.com

תאריך אחרון להגשה: 8 לאפריל 2018 הצעות שהתקבלו: 8 למאי 2018

בברכה,
ד”ר הדס ירון מסגנה
מריה קגן
שי אבידן

Message publisher
מערכת רשת מדעי הרוח והחברה. לעשיית מנוי לרשת, לחצו כאן - https://goo.gl/wqRmyg
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added