< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // כנס: לדמותה ולמשמעותה של עבודת האוצרות, ישראל 2018 [חיפה 05/18] דדליין=29.3.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8020247/

בשנת 1984 פרסם משרד החינוך את תקנות המוזיאונים. בתקנות שיועדו לאפשר את ביצועו של חוק המוזיאונים הופיעה גם ההגדרה לאוצר – “הממונה על השימור, האוספים והכנת התצוגות במוזיאון”. כמו כן כללו התקנות את ההגדרות לתנאים שעמידה בהם תאפשר קבלת תואר אוצר. הגדרות אלו נועדו לקבע מציאות אדמיניסטרטיבית שהייתה קיימת אך רק מעט היה בהן כדי לקבוע את עתידה של עבודת האוצרות בישראל, בוודאי ביחס למוזיאונים ולאתרים שאינם מוזיאונים לאמנות.

במרוצת השנים מאז נחקק החוק ונבחרו האוצרים הראשונים חל גידול עצום בהיקפי הפעילות במוזיאונים, באתרי המורשת ובגנים הלאומיים. הגידול הרב הביא עמו יצירה מרובה בתחום האוצרות והציב אתגרים רבים להגדרת זהותו ותפקידו של האוצר. פעילותם של האוצרים העצמאיים, אלו שאינם שייכים למוזיאון אחד ונעים מפרויקט אוצרות אחד למשנהו, מעמידה מזה שנים אתגרים נוספים בכל הקשור לאחריותם של האוצרים על האוספים ועוד. אך אלו לא כל האתגרים ולנוכח השינויים במעמדם של המוזיאונים והאתרים והשינויים באמצעים להצגת תכנים ניצבים בפני האוצרים אתגרים נוספים.הזמן שחלף מאז הופיעה לראשונה ההגדרה לאוצר והפעילות המרובה בתחום מאפשרים לנו היום לדון במהותה של עבודת האוצרות בכלל ותפקידו של האוצר בפרט. דיון זה יתמקד בעבודת האוצרות במוזיאונים ובאתרים שאינם מהמרחב של האמנות. מטרת יום העיון לנסות ולהגדיר את ייחודיותה של עבודת האוצרות באתרים האמונים על הצגת סיפור היסטורי, הבניית זהות וגיבוש זיכרון קולקטיבי.חוקרים, סטודנטים, אוצרים ואנשי רוח ודעה מוזמנים להציע מושבים והרצאות ליום העיון. המציעים מוזמנים לחשוף את עמדתם וממצאיהם בנוגע למהות עבודת האוצר, תפקידו והכשרתו הרצויה.

הכנס יתקיים ביום שלישי, ח’ בסיון תשע”ח, 22 במאי 2018 , באוניברסיטת חיפה, במסגרת יום העיון השנתי של תכנית אוצרות מורשת.

יש להעביר את ההצעות (כולל תקציר בהיקף של עד 300 מילים)
ליו”ר הוועדה המארגנת ד”ר אסף זלצר בדוא”ל aselzer@staff.haifa.ac.il עד ליום 29/3/2018. תשובות ימסרו עד אמצע אפריל.

הוועדה המארגנת:
ד”ר אסף זלצר, יו”ר ; ד”ר אסתי ינקלביץ; ד”ר עפר בורד; דורית ווליניץ; אלעד בצלאלי

Message publisher
מערכת רמה - רשת מדעי הרוח והחברה info@hum-il.com *** רמה אינה קשורה להודעה זו ואין בידיה מידע נוסף. לכל שאלה הנוגעת להודעה ולפרטי התקשרות יש להקליק על הקישור המפנה אל האתר הרלוונטי.
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added