< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית [חיפה 05/24] דדליין=31.3.24

Message URL: https://www.hum-il.com/message/4022320/

במשך חודש אחד בשנה, נוהגות קהילות גאות במקומות שונים בעולם לציין את חודש ההיסטוריה הגאה – יוזמה המבקשת להחריג את ההיסטוריות שלנו מהערות השוליים ומקופסאות הארכיון הבלתי מסומנות ולהנכיח אותן בשיח הציבורי. בישראל יצוין חודש ההיסטוריה הגאה במאי 2024, במסגרת פסטיבל חיפה החמישי להיסטוריה קווירית. כחלק מהפסטיבל, המאורגן על ידי פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, נערוך את יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית, שנעשה כבר למסורת קבועה. יום העיון יתקיים בבית הגפן שבחיפה, ביום ה’ 23.5.2024. האסון שפקד אותנו והמצב הקשה והכואב שבעקבותיו מעיבים, מן הסתם, על הפסטיבל השנה, ואנחנו נבקש להתייחס לכך גם במהלכו.

אנו מזמינות הצעות להרצאות בנושאים הקשורים להיסטוריה של הקהילה הגאה ולהיסטוריה של חריגה מינית ו/או מגדרית, בארץ או בעולם, בכל תקופת זמן.
נושאים אפשריים לדיון עשויים לעסוק במקרה היסטורי ספציפי; בשאלות היסטוריוגרפיות, תאורטיות או פוליטיות הנוגעות לכתיבת היסטוריה קווירית; בסקירת מגמות במחקר; בדיון בחוויה או במיקום האפיסטמולוגי או פוליטי של החוקר־ת הקוויר־ית; בממשק שבין היסטוריה קווירית לתחומי מחקר אחרים; או בקשר ההדדי שבין היסטוריה קווירית ואקטיביזם. נשמח לקבל גם הצעות להרצאות שאינן מבוססות על מחקר אקדמי, לדוגמה: סיפורה של קהילה, קבוצה, מאבק, וסיפורים בגוף ראשון.
כתמיד, נשמח במיוחד לקבל הצעות המתמקדות באזור הגאוגרפי של הארץ, או העוסקות בתולדותיהן של פזורות ישראליות, יהודיות או פלסטיניות בעולם בהקשרן הקווירי.

השנה נבקש לייחד דיונים גם בשני נושאים נוספים:
ראשית, נבקש להתייחס להיסטוריה של יחסי הקהילה הגאה עם המדינה ומוסדותיה. החל מינואר 2023, עת החלה המהפכה המשפטית, גברה הלהט”בופוביה הן מצד הממשלה והן ברחוב הישראלי והתערער האמון בתמיכת המדינה בארגוני הקהילה הגאה ובזכויותיה. הארועים הללו הם הזדמנות למבט היסטורי על יחסי קהילת הלהט”ב ומוסדות המדינה לאורך השנים. נשמח לקבל הצעות להרצאות שעוסקות בתולדות היחסים האלה ברמה הארצית או המקומית, בהיסטוריה של הלהט”בופוביה הממוסדת ושל המאבקים כנגדה, אבל גם בהיסטוריות של שיתופי פעולה בין המדינה וארגוני הקהילה הגאה.
שנית, מאז מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה בעקבותיה הפער בין יהודים וערבים הולך ומעמיק, לצד כיסים של שיתוף פעולה – ממוסד או בלתי־פורמלי. ההיסטוריוניות של העתיד תוכלנה לאמוד את השפעת הארועים הכואבים הללו על המפגש היהודי־ערבי בקהילה הגאה. בינתיים, נרצה להפנות מבט להיסטוריה של היחסים האלה. אנו מזמינים הצעות להרצאות שעוסקות ביחסים בין יהודים וערבים בתולדות הקהילה הגאה בארץ, בהשפעת מלחמות והסכסוך הישראלי־פלסטיני על הקהילה הגאה ובמעורבות קווירית בתנועות שלום ובהתנגדות למלחמה.

את תקצירי ההרצאות (עד 300 מילים בלבד) יש לשלוח עד תאריך 31.3.2024 לכתובת המייל: haifa.lgbt.history@gmail.com. לתקציר ההרצאה יש לצרף את הפרטים הבאים: כותרת ההרצאה, שם מלא של המרצה, שיוך מוסדי (אם יש), פסקה ביוגרפית קצרה, כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון.
תשובות תשלחנה עד אמצע אפריל ותכנית יום העיון עתידה להתפרסם עד סוף אפריל 2024.

Message publisher
דותן ברום | Dotan Brom אוניברסיטת חיפה | University of Haifa פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית haifa.lgbt.history@gmail.com www.facebook.com/haifalgbthistory
Full address
בית הגפן, חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added