< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

הזדמנות // משרה: חוקר/ת על התפתחות הילד, חינוך לגיל הרך, פסיכולוגיה התפתחותית או תחום אחר רלוונטי לפרויקט [ירושלים] דדליין=10.6.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/3060603/

ליוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך דרוש/ה באופן מידי חוקר/ת להובלת פרויקט בתחום הגיל הרך

תיאור הפעילות ומטרותיה:

לפי המחקר העדכני איכות הטיפול בילדים בגילאי 0-3 משמעותית ביותר להתפתחותם המיטבית. ישנם גורמים שונים המשפיעים על איכות הטיפול בגילאים אלה והפרויקט הנוכחי מתרכז בשניים מרכזיים: איכות המסגרות החינוכיות שבהן מטופלים הילדים; איתור וטיפול מוקדם בעיכובים וקשיים התפתחותיים שונים.

ביחס לגורמים אלה, הפרויקט יתמקד בסוגיות הבאות:
אינדיקטורים וכלי הערכה למסגרות לא מפוקחות לגיל הרך – בהתאם לחקיקה העדכנית, האחריות למסגרות לגילאי 0-3 נתונה למשרד החינוך, למעט האחריות על משפחתונים. בפועל, ישנו פלח גדול של מסגרות אשר אינן מפוקחות – בין אם כי החוק אינו חל עליהן, ובין אם כי לא פנו לקבל רישיון. אחת הדרכים לפעול לשיפור איכותן של מסגרות אלה, היא לפעול ליצירת סטנדרטים וולונטריים שיחולו על מסגרות אלה. בנושא זה, מטרת הפרויקט היא לגבש תשתית של ידע והצעות לאינדיקטורים ולכלי הערכה המתאימים לבחינת איכות של מסגרות לא מפוקחות לגילאי 0-3.
בשלב ראשון תגובש תשתית של ידע, על בסיס ספרות המחקר, לצד סקירת הנעשה בפועל שתכלול בין היתר ראיונות פרטניים עם מומחים ובעלי מקצוע בשדה. על בסיס תשתית הידע שתיאסף, ייערכו מפגשי שיח משותפים לחוקרים מומחים, אנשי מדיניות ופרקטיקנים בשדה, ויגובשו הצעות להתאמת אינדיקטורים וכלי ההערכה לבחינת איכותן ותפקודן של מסגרות לא מפוקחות.
כלים לבחינת התפתחות הילד שישמשו את צוות החינוך והטיפול במסגרות – בנושא זה, המטרה היא לאתר, למפות ולהעריך כלי מדידה והערכה להתפתחות הילד בתחומים שונים אשר יכולים לשמש את הצוותים חינוכיים במסגרת, ובהמשך לכך, להציע כלי הערכה ומדידה מתאימים לשימוש ע”י הצוותים במסגרות החינוכיות. גם בנושא זה יכלול התהליך בחינה של ספרות המחקר לצד בחינת הנעשה בשדה, ומפגשי שיח משותפים לחוקרים, אנשי מקצוע ובעלי ענין.

משך הפרויקט – 10 חודשים. העיסוק בשני הנושאים ייערך במקביל. תחילת הפרויקט- מיידי.

דרישות:
תואר שני, עם עדיפות לבעלי תואר שלישי, בתחומים של התפתחות הילד, חינוך לגיל הרך, פסיכולוגיה התפתחותית או תחום אחר רלוונטי לפרויקט.
הכרות עם המערכות החינוכיות והטיפוליות הרלוונטיות לתחום הגיל הרך.
יכולת מחקרית ויכולת כתיבה ברמה גבוהה.
יכולת וניסיון בהובלת תהליכי למידה וניהול שותפויות, יתרון לבעלי ניסיון בתכנון, ארגון והובלת כנסים, ימי עיון או קבוצות למידה ומחקר.

עדיפות לבעלי ניסיון בפיתוח כלי מדידה והערכה
עדיפות לבעלי הכשרה וניסיון בהנחיית קבוצות.
עברית ואנגלית ברמה מצוינת, דיבור קריאה וכתיבה
יחסי אנוש מצוינים, יכולת למידה ועבודה עצמאית לצד עבודת צוות
מחויבות ונכונות לעבודה מאומצת ואחריות למילוי המשימה

הנחיות באשר לאופן ביצוע הפרויקט יתקבלו ממנהלת היוזמה. הפרויקטור יידרש לשיתוף פעולה עם הגורמים המזמינים את הפרויקט, המומחים השותפים, וצוות היוזמה. תידרש הגעה של פעם בשבוע למשרדי היוזמה לצרכי ישיבות והנחייה. תיתכן אפשרות לפרויקט המשך בסיום הפרויקט הנוכחי.
יש לשלוח קורות חיים בצירוף דוגמת כתיבה וכן מכתב מלווה קצר (עד 500 מילה) המסביר מדוע המועמד מעוניין בביצוע הפרויקט ואיזה רקע או ניסיון רלוונטי יש בידם שיסייע להם בביצועו. מועמדים מתאימים יזומנו לראיון ויתבקשו להעביר פרטי ממליצים.

את הפניות יש לשלוח ל: ruth.education@academy.ac.il.

רק פניות מתאימות תיעננה.

Message publisher
רות ערן מנהלת תפעול ואדמיניסטרציה היזמה למחקר יישומי בחינוך | האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים טל. 02-5477676 פקס. 02-6240814 ת.ד. 4040, ירושלים 91040 דוא"ל ruth.education@academy.ac.il
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added