< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

הזדמנות // פרס / לספר מצטיין בהיסטוריה כלכלית, לזכר אפרים קליימן [האגודה הישראלית להיסטוריה כלכלית] דדליין=20.8.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/23072400/

פרס הספר המצטיין בהיסטוריה כלכלית לזכר אפרים קליימן

קול קורא להגשת מועמדויות

כמייצגת תחום אינטרדיסציפלינרי, ששותפות בו דיסציפלינות (כגון כלכלה) שבהן מקובל לפרסם בעיקר מאמרים, ואחרות (כגון היסטוריה) שתרבות הפרסומים בהן נשענת בחלקה הגדול על ספרים, האגודה הישראלית להיסטוריה כלכלית, כמו אחיותיה בעולם, שואפת לקדם את שני סוגי הפרסומים. ברוח זו יזמה האגודה ייסוד פרס לספר מצטיין בהיסטוריה כלכלית על שם פרופסור אפרים קליימן.

אפרים קליימן (1931—2022) היה פרופסור אמריטוס לכלכלה באוניברסיטה העברית, ואינטלקטואל מובהק בעל ידע עצום וסקרנות בלתי נדלית. כישורים אלה הזינו את כתיבתו האקדמית והציבורית שעסקה במרבית התחומים בכלכלה ובמדיניות כלכלית, בהם גם שלל נושאים בהיסטוריה הכלכלית של ישראל ובחשיבה הכלכלית בספרות ההלכה. עיסוקו בנושאים הללו חיבר אותו באופן טבעי לאגודה הישראלית להיסטוריה כלכלית, שבה היה חבר מתמיד ופעיל שתובנותיו מאירות העיניים העשירו תדירות את כנסיה.

סכום הפרס 10,000 ₪.

ניתן להגיש כמועמדים ספרים שעומדים בכל הדרישות הבאות:

  • ספרים שנכתבו על ידי חוקרים מכל תחומי מדעי הרוח והחברה (לרבות משפטים) כל עוד יש בהם זיקה משמעותית לסוגיות בהיסטוריה כלכלית. מרכז הכובד של העבודה צריך להיות היסטורי (ולהגיע לכל המאוחר עד שנת 2000). נושא הספר אינו צריך להיות קשור לישראל או ליהדות.
  • ספרים בעברית או באנגלית (בשל יכולות הקריאה המוגבלות בשפות אחרות של וועדת הפרס).
  • ספרים בעלי אופי מחקרי מונוגרפי (שאינם אוסף מאמרים או מהדורה מדעית של מקורות היסטוריים).
  • ספרים שפורסמו במהלך השנתיים שקדמו לשנת הענקת הפרס (בהתאם לשנת הפרסום שמופיעה בספר עצמו). ביחס לספר שתורגם לעברית הוועדה רשאית לקבל לתחרות את התרגום גם אם המקור פורסם מוקדם יותר, ובתנאי שהמקור לא זכה בפרס זה ולגרסה העברית יש ערך מוסף בעבור הקורא העברי.
  • נדרש כי למחברי הספרים המועמדים יהיה קשר לישראל לפחות באחד מהאופנים הבאים: או שהם מתגוררים בישראל; או שיש להם שיוך מוסדי למוסד אקדמי בישראל; או שהינם חברים באגודה הישראלית להיסטוריה כלכלית ואף היו חברים בה לפחות במשך השנתיים שקדמו לשנת הענקת הפרס.

הפרס יוענק באירוע הכנס השנתי הקרוב של האגודה הישראלית להיסטוריה כלכלית ב- 31.12.23 בטקס שבו יועלו זכרו ופועלו של אפרים קליימן. מצופה מהזוכים בפרס להשתתף בטקס.

את הספרים המועמדים לפרס יוכלו להגיש המחברים או כל גורם אחר (בהסכמת המחבר). ההגשה תכלול עותק פיזי (אם ועדת הפרס תדרוש זאת – עד 3 עותקים) או עותק אלקטרוני של הספר.

מועד הגשת הספרים המועמדים עד 20.8.23. ועדת ההיגוי של האגודה תבחר ועדת פרס בת שלושה חברים. ועדת הפרס תקבע את נהלי עבודתה ותבחר את הספר הזוכה, ולכל היותר שני ספרים שיתחלקו בפרס. ההודעה למועמדים ולזוכים תימסר עד 15.11.23.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added