< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית [חיפה 03/23] דדליין=2.2.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2123103/

במשך חודש אחד בשנה, נוהגות קהילות גאות במקומות שונים בעולם לציין את חודש ההיסטוריה הגאה – יוזמה המבקשת להחריג את ההיסטוריות שלנו מהערות השוליים ומקופסאות הארכיון הבלתי מסומנות ולהנכיח אותן בשיח הציבורי. בישראל יצוין חודש ההיסטוריה הגאה בפעם הרביעית במרץ 2023, בפסטיבל חיפה הרביעי להיסטוריה קווירית. במסגרת הפסטיבל, המאורגן על ידי פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, נערוך את יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית, שנעשה כבר למסורת קבועה.

אנו מזמינות הצעות להרצאות/סדנאות בנושאים הקשורים להיסטוריה של הקהילה הגאה ולהיסטוריה של חריגה מינית ו/או מגדרית, בישראל, בפלסטין או בעולם, בכל תקופת זמן.
נושאים אפשריים לדיון עשויים לעסוק במקרה היסטורי ספציפי; בשאלות היסטוריוגרפיות, תאורטיות או פוליטיות הנוגעות לכתיבת היסטוריה קווירית; בסקירת מגמות במחקר; בדיון בחוויה או במיקום האפיסטמולוגי/פוליטי של החוקר־ת הקוויר־ית; בממשק שבין היסטוריה קווירית לתחומי מחקר אחרים; או בקשר ההדדי שבין היסטוריה קווירית ואקטיביזם. נשמח לקבל גם הצעות להרצאות שאינן מבוססות על מחקר אקדמי, לדוגמה: סיפורה של קהילה, קבוצה, מאבק, וסיפורים בגוף ראשון.
כתמיד, נשמח במיוחד לקבל הצעות המתמקדות באזור הגאוגרפי של ישראל/פלסטין, או העוסקות בתולדותיהן של פזורות ישראליות, יהודיות או פלסטיניות בעולם בהקשרן הקווירי.

השנה נבקש לייחד דיונים גם בשני נושאים נוספים:
ראשית, דיון בדיסציפלינה של ארכיונאות קווירית, לאור ההתרחבות המשמעותית של הארכיונים הגאים והמחקר ההיסטורי של הקהילה הגאה בארץ. נשמח לקבל הרצאות/סדנאות בנושא זה.
שנית, נציין בפסטיבל חצי יובל למה שמכונה “העשור הגאה”, שנמתח בין ביטול האיסור הפלילי על משכב זכר בשנת 1988 ובין מצעד הגאווה הראשון בתל אביב, מהומות וויגסטוק והזכייה של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון בשנת 1998. עד כה הוצעו נרטיבים שונים לעשור הזה במדיה, ובמלאת 25 שנה ניתן אולי להציע כבר בחינה היסטורית שלו: האם הוא היה ראשיתה של מהפכה גאה? מה היה תפקידם של ארגונים וקהילות שונים בעשור הזה? האם ובאיזו מידה היה העשור הזה חלק ממגמה בין־לאומית? מה ההשלכות של ההשגים המשפטיים, הפוליטיים והתקשורתיים שהושגו בו? איך הם השפיעו על קבוצות שונות בתוך הקהילה הגאה? אלה רק מקצת השאלות שניתן לשאול לגביו. נשמח לקבל הרצאות/סדנאות העוסקות בכך.

את תקצירי ההרצאות (עד 300 מילים בלבד) יש לשלוח עד תאריך 2.2.2023 לכתובת המייל: haifa.lgbt.history@gmail.com. לתקציר ההרצאה יש לצרף את הפרטים הבאים: כותרת ההרצאה, שם מלא של המרצה, שיוך מוסדי (אם יש), כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון.
תשובות תשלחנה עד אמצע פברואר ותכנית יום העיון עתידה להתפרסם עד סוף פברואר 2023.

 

Message publisher
דותן ברום | Dotan Brom אוניברסיטת חיפה | University of Haifa פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית haifa.lgbt.history@gmail.com www.facebook.com/haifalgbthistory
Full address
בית הגפן, חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added