< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

הזדמנות // עבודה: דוקטורנטים/ות להנחיית עבודות גמר במדעי הרוח והחברה. תכנית אידאה [העברית / ירושלים] דדליין=10.11.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2103003/

תוכנית אידאה, האוניברסיטה העברית לנוער

האוניברסיטה העברית לנוער

 

קול קורא

למנחי.ות עבודות גמר בתוכנית אידאה

 

תכנית אידיאה הינה מיזם משותף של מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך – האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים. התכנית גובשה במטרה לתת מענה לצרכים הייחודיים של תלמידים.ות המגלים.ות עניין בתחומי מדעי הרוח, החברה והאומנויות. התכנית מעניקה חשיפה לעשייה ברמה אקדמית-מחקרית גבוהה, פיתוח חשיבה ביקורתית, פיתוח קריאה וכתיבה כמיומנויות מחקר, והבנת מורכבותם של תהליכים היסטוריים-חברתיים, פוליטיים, כלכליים ותרבותיים.

https://www.madaney.net/site/programs/idea/

 

במסגרת התכנית התלמידים כותבים עבודת מחקר בתחומי מדעי הרוח, החברה והאומנויות בליווי אישי והנחיה של מומחה מן האקדמיה. כתיבת עבודת המחקר היא הזדמנות להעצמה ולהתפתחות אישית בתהליך מאתגר וארוך טווח. העבודה מוכרת על ידי משרד החינוך כעבודת גמר ברמה מוגברת (5 יח”ל).

עבודות לדוגמא ממחזור א’:  https://belmonte.huji.ac.il/sites/default/files/belmonte/files/khvbrt_tqtsyrym_ydh_mkhzvr__0.pdf

 

דרישות התפקיד:

  • על המנחה להיות דוקטורנט.ית פעיל.ה וסטודנט.ית רשומ.ה באוניברסיטה העברית בשנות הלימודים תשפ”ג ותשפ”ד, לכל הפחות.
  • על המנחה להיות בעל.ת יכולות בינאישיות גבוהות ויכולת להנחות ולהדריך תלמידים.ות, בעל.ת מומחיות בתחומו.ה האקדמי ומעורב.ת במתרחש בו. ניסיון קודם בהוראה והנחייה מהווה יתרון.
  • כל מנחה בתכנית אידאה מלווה זוג תלמידים.ות שיבצעו פרויקטים אישיים. התגמול עבור הנחייה של זוג תלמידים.ות יעמוד על 10,000 ש”ח לתקופת התוכנית (תתיכן הנחייה של תלמיד אחד ואז סכום המלגה יהיה 5000 ש”ח). המנחים.ות יקיימו פגישות עבודה עם התלמידים פעם-פעמיים בחודש לתקופת התכנית, דצמבר 2022 עד מרץ 2024 (כשנה וחצי).
  • נציין כי התלמידים.ות כבר בחרו נושא כללי, קראו מאמרים תיאורטיים בתחום, וקיבלו הכשרה ראשונית בקריאת וכתיבת טקסטים מחקריים. צוות התוכנית אחראי לליווי פדגוגי בכל הנוגע לכתיבת הצעת המחקר ועבודת הגמר, לפעילות חברתית עשירה התורמת למעורבותם של התלמידים.ות, למעקב אחר ההתמודדות הרגשית שלהן.ם וכמובן, לכל הצדדים המנהלתיים הכרוכים בהגשת העבודה. כלומר, תפקידו.ה של המנחה הוא להעניק לתלמידים.ות את הידע בתחומן.ם ואת ההתלהבות הטבעית למחקר.

 

ההנחיה ב”אידאה” היא הזדמנות לחשוף בני ובנות נוער למחקר עדכני, ולהכשיר את הדור הבא של החוקרות והחוקרים בתחומי הרוח והחברה. נשמח אם תחליטו לקחת חלק בפרויקט.

 

הגשת מועמדות דרך הטופס הבא בו יש להזין פרטים ולשלוח קובץ קורות חיים:

https://forms.gle/3MXZnvbEi4Lt5UDj7

פגישות וראיונות יתקיימו במהלך נובמבר, תחילת הנחייה בדצמבר הקרוב.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לדקל: dekel-shay.schory@mail.huji.ac.il

 

בברכה,

ד”ר דקל שי שחורי

מנהלת אקדמית, תוכנית אידאה

האוניברסיטה העברית לנוער

Message publisher
דקל שי שחורי מנהלת אקדמית תוכנית אידאה אוניברסיטה העברית לנוער dekel-shay.schory@mail.huji.ac.il
Full address
קמפוס ספרא, האוניברסיטה העברית בירושלים, גבעת רם, ירושלים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added