< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // השקת ספר: פני יאנוס (עמית ורשיצקי) [מקוון] 15.2.22

Message URL: https://www.hum-il.com/message/2021003/

תולעת ספרים שמחה להזמין לערב השקה מקוון
לכבוד יציאת ספרו של עמית ורשיצקי “פני יאנוס” (הוצאת כרמל).
ביום שלישי, 15 בפברואר, בשעה 19.00

ידברו, ישוחחו ויקריאו:
עודד וולקשטיין – עורך, מתרגם וחוקר ספרות
גלילי שחר – חוקר ומרצה לספרות השוואתית
באוניברסיטת תל אביב
כרמה בן יוחנן – חוקרת דתות באוניברסיטת הומבולדט, ברלין
עמית ורשיצקי – מחבר הספר

עלות השתתפות: 20 ש“ח

https://www.bookworm.co.il/event-details/hsqt-hspr-pny-ynws-mt-myt-wrsyzqy?fbclid=IwAR2OAA_NY1CwYQxZlvNNcqC3EW23LiKWQOkCDr84_zKiLEsTrfkh-al-QGg

 

פני יאנוס הוא רומן מתח תאולוגי יוצא דופן, המשלב עלילה סוחפת ועתירת תפניות עם שאלות פילוסופיות כבדות משקל. הספר מגולל את זיכרונותיו של חייל אמריקאי משוחרר בפריז לאחר מלחמת העולם השנייה, ובתוך כך פורשׂ פנורמה מרהיבה של העיר, על רחובותיה השוקקים, דמויותיה הססגוניות ועולמותיה התת־קרקעיים האפלים וצופני הסוד.

במוקד עלילת הספר עומדת פרשת התאהבותו של הגיבור ביצאנית מקומית, המשליכה אותו באחת אל מבוך של קנוניות, רציחות, ארגוני סתרים, כיתות דתיות וגופי בִּיוּן. העלילה עשויה קרעים־קרעים של מציאות ודמיון: אודיסאה פנימית וחיצונית, אשר נרקמת מהתרחשויות הרות סכנה אשר חוברות למסעו של הגיבור אל מחוזותיה הכמוסים ביותר של נפשו, שם דרים בכפיפה אחת החטא והאמונה, היצר והתבונה, תשוקות הבשר והכמיהה לגאולה. כך נשזרים בעלילת המתח והמסתורין גם דיונים תאולוגיים ומטפיזיים הקשורים בטבע האדם, בחֵירותו ובמוסריותו, ואלה מעניקים ליצירה רובד נוסף של משמעויות ושל סמלים, המשתקפים גם במבנה הסיפורי עצמו. אף שעלילתו בדויה, הרומן מבוסס על מחקר היסטורי קפדני ושוזר עובדות, אנקדוטות וציטוטים היסטוריים במיתוסים עתיקים ובבדָיות עממיות. דבריהן של הדמויות ההיסטוריות המוזכרות בו מובאים כפי שהועלו על הכתב במסמכים מן התקופה.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added