< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // אסופת מאמרים: מוסקיטופיה (מרכוס האל, דן תמיר) [אנגלית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1112621/

Marcus Hall and Dan Tamïr (eds.), Mosquitopia: The Place of Pests in a Healthy World (Oxon: Routledge, 2022)

לא אריות ולא נמרים, לא כרישים ולא נחשים: בעלי החיים המסוכנים ביותר לאדם הם יתושים – ובפער ניכר. במדינות העשירות והמבוססות הם נתפסים בעיקר כמטרד, כשביצות וקדחת הן חומר לסיפורים היסטוריים. אבל באזורים עניים, מחלות המועברות על ידי יתושים (יתושות, אם לדייק) גובות מדי שנה בין 400 ל- 700 אלף קרבנות בנפש – בעיקר תינוקות, ילדות וילדים בגיל חמש ומטה. בה בעת, יתושים ויתושות – ויש בעולמנו אלפי מינים של החיה הזו – מהוות ומהוים חלק בלתי נפרד ממארג הקיום שלנו ומהמגון הביולוגי בעולמנו. אז מה ראוי ונכון לעשות, בעידן של אבדן מגוון ביולוגי מחד, וצורך להגן על אוכלוסיות אנושיות שלמות מאידך?

הכרך “מוסקיטופיה” מאגד מאמרים של חוקרים ממדעי החברה, מדעי הטבע ומדעי הרוח ויצירות של אמנים בני זמננו המבקשים לבחון האם – וכיצד – אנו יכולים להתקיים בהרמוניה עם יתושים. המאמרים מציגים דעות שונות ואפילו מנוגדות בעד שימורם של יתושים והגנה עליהם מצד אחד, ושליטה באוכלוסיות שלהם ואפילו הכחדתם מצד שני, תוך בחינה של השלכות אפשריות של שני כיווני הפעולה הללו. היתושים הם חיות קטנות ורבות משמעות, המלוות את האנושות מראשיתה. במקביל לכך, זהו מקרה בוחן לקשרינו עם כל עולם החי הסובב אותנו.

הכרך, בעריכתם של מרכוס האל ודן תמיר, יצא לפני מספר שבועות בהוצאת רטלדג’.

את הגרסה המודפסת שלו ניתן להזמין ישירות מאתר ההוצאה;

הגרסה האלקטרונית פתוחה לכל וזמינה בקישור הזה: https://www.routledge.com/Mosquitopia-The-Place-of-Pests-in-a-Healthy-World/Hall-Tamir/p/book/9780367520052#sup

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added