< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע תרבות // השקת ספר: הפרס (מתי שמואלוף) [ליאו בק, ירושלים & מקוון] 17.11.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1111310/

בשנת 2016 מכריזה ממשלת גרמניה על פרס חדש לכותבי עברית בכל העולם, פרס ברלין לספרות עברית יפה, שיחזיר אליה את המרכז העברי הספרותי, ומתקצבת אותו בסכום בלתי נתפס. חזי, בחור דימונאי ממוצא עיראקי, שהגיע לברלין בעקבות אהבתו לאשתו הגרמנייה הלנה, הוא הזוכה הראשון בפרס — על ספרו להישאר בבגדד. בבוקר הזכייה, בזמן שהלנה עוברת הפלה, מתעוררת בישראל סערה פוליטית עקב זכייתו בפרס.

הפרס הוא סאטירה פרועה, מושחזת ונוקבת על אודות התעשייה הספרותית — החל מימי כתיבת הספר הלכה למעשה ועד לימי הוצאתו לאור, לרבות עריכתו ותרגומו, הפצתו, פרסומו והגשתו לפרסים − ובה בעת זהו רומן נוגע ללב על אהבה והורות, התבגרות וזהות.

שמואלוף נע בין שני הצירים הללו — המושחז והרך — כשהוא מגייס לצדו הומור, זעם וליריּות.

הערב יתקיים ביום רביעי, ה-17 בנובמבר 2021 בשעה 19:30 במכון או בזום וובינר לבחירתכם.ן! 

 

הכניסה חופשית אך נדרשת הרשמה מראש דרך הקישור הבא: bit.ly/3pxyFIM

מנחה: לינה ברוך
בהשתתפות: ימימה חדד, עמרי בן-יהודה, סיגלית בנאי, סבסטיאן שירמייסטר

מגיב: מתי שמואלוף

מתי שמואלוף הוא כותב עטור פרסים. פרסם עד כה עשרה ספרים הכוללים שבעה ספרי שירה. בין פרסומיו: בשנת 2019 פורסמה בגרמניה מהדורה דו-לשונית של שיריו “בגדד | חיפה | ברלין” וזכתה לשבחים. בשנת 2020 ראתה אור אסופת המאמרים הראשונה שלו, “ממזרח יתפרץ הר געש” בהוצאת עיתון 77 וזכתה למענק הועדה האמנותית של מפעל הפיס. בשנת 2021 פורסם הרומאן הראשון שלו “הפרס” בהוצאת פרדס שזכה למענק יצירה של אקו”ם. תסכית הרדיו פרי עטו “Ufer künftige Das ” שודר בתחנת הרדיו הגרמנית וי.די.אר [WDR]. בברלין היה בין המייסדים של “Poetic Hafla” ואת “Anu: Jews and Arab writing in Berlin”. בשנת 2021 “Anu” זכתה למענק מהסנאט של ברלין ובמשך ארבעה ימים העלתה את פסטיבל האיחוד המזרח תיכוני (Middle East Union).

bit.ly/3pxyFIM

Message publisher
יעל בן אבי yaelbenavi2@gmail.com
Full address
מכון ליאו בק, בוסתנאי 33, ירושלים, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added