< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע תרבות // השקת ספר: לפרוש כנף (שלומית ליר) [אונ ת"א, מקוון] 10.6.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1052900/

הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך שמחה להזמינכם לאירוע השקת הספר:
“לפרוש כנף” מאת שלומית ליר

תכנית האירוע:

♦ 12:00- 12:15 התכנסות וכיבוד קל

♦ מוזיקאית אורחת: טובה גרטנר

♦ מנחה: פרופ’ דפנה הקר, ראשת התוכנית ללימודי נשים ומגדר אוניברסיטת ת”א

♦ ברכות: צביקה ניר – סופר, משורר, יו”ר אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל

♦ על הספר:

· אסתר שקלים – משוררת פמיניסטית, מרצה וחוקרת

· ברכה ברד- מנכ”לית כולן – קידום השיח והעשייה הפמיניסטית בישראל

· ד”ר דורית זילברמן – סופרת וחוקרת ספרות, זוכת פרס היצירה לסופרים עבריים

· נעם פרתום – משוררת ופרפורמרית, זוכת פרס ראש הממשלה לספרות

♦ פרופ’ דפנה הקר בשיח על הספר עם ד”ר שלומית ליר

♦ 13:45 סיום

על הספר:
ספר ביכורי השירה של ד”ר שלומית ליר, אשת אקדמיה, יוצרת ואקטיביסטית, שיצא בחודש אפריל 2021 בהוצאת ספרי עיתון 77. הספר שזכה במענק גולדברג, מבטא כמיהה לחופש מכבלים אישיים, היסטוריים ותרבותיים. מסע השחרור הנשי שמשרטט הספר עובר בתחנות חיים שונות, תוך התגברות על חוויות ומכשולים אישיים וחברתיים, המשותפים, גם במאה העשרים ואחת, לחייהן של נשים רבות.

ספר השירים מעניק מקום לחוויות של דיכוי ומושתקות, לצד ציון כמיהה אישית, חברתית ואוניברסלית לחופש מכבלים אישיים, היסטוריים ותרבותיים. בקשה זאת מסומנת לאורך הספר באמצעות מטפורה חוזרת של מעוף הציפור, ומתוך התכתבות עם כתיבתן של משוררות עבריות כגון זלדה, רחל, ש. שפרה, יונה ולך, ברכה סרי ועוד. לצד האומץ שמבטא הספר לגעת בעומק הכאב והפגיעות, הוא פורש אופק אופטימי של שחרור נשי ומתווה תהליך של כינון זהות נשית עצמאית וחופשית – דבר המתומצת בדימוי שנושא שם הספר לפרוש כנף.

חוקרת הספרות והשירה פרופ’ טובה כהן התייחסה לספר וכתבה:

השילוב בין המישורים השונים, שלכאורה כה רחוקים זה מזה ובכל זאת מוכלים יחד באישיותה של הדוברת – מרחב חיי היומיום הנשיים מצד אחד, ומרחב התרבות, התיאוריה והמסורת מצד שני – הוא כוחה של הפואטיקה של ליר. מתוך הוויזואליות הפשוטה, הנגישה, המוכרת לכל קורא/ת, פורשת המשוררת את כנפיה לעבר הביטוי הפואטי העשיר, ועם זאת האישי.

“להיות משוגעת זה כמעט כמו להיות עקרת בית” מציינת ליר, בספר הרוקם את האישי לאמירה חברתית אודות משמעות השתיקה בקרב נשים כאשר השמעת הקול הנשי מתוארת כתהליך חבוי המתרחש בינות לקולות ההגמונים הרמים.

על המחברת:
ד”ר שלומית ליר היא חוקרת מגדר ותרבות התקשורת באוניברסיטת בר אילן ומרצה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ד”ר ליר מתמחה בנושא יכולתן של נשים בישראל להשמיע קול במרחב הציבורי הדיגיטלי והחוץ דיגיטלי. היא מתמחה במחקרי פעולה המשלבים חקר אקדמי עם פעולה בשטח.

בנוסף להיות אשת אקדמיה, ד”ר ליר היא יזמית חברתית, שייסדה את “פועלות ברשת” – מיזם חממה לקידום נשים באמצעות אוריינות דיגיטלית. ד”ר ליר יזמה ואצרה מספר תערוכות קבוצתית העוסקות בנושאים חברתיים, בהן “נשים מעלות סטטוס”, “קולנוע בראי הזמן” ו”יש לי זכות”. בין הספרים שערכה וכתבה, “הגדה פמיניסטית (פרדס, 2019), “בגוף ראשון 8 נשים 8 סיפורי חיים” (פרדס, 2015) ועוד. ספר בנושא מגדר, גיל וקולנוע בישראל אותו היא כותבת בשיתוף פרופ’ ליאת איילון התקבל לפרסום בהוצאת רסלינג.

אירוע ההשקה יתקיים ביום ה’, 10.06.21, בין השעות 13:45 – 12:00 בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך.
האירוע יתקיים בספרייה ויועבר גם בזום. לינק יישלח לנרשמים בסמוך למועד האירוע.
https://soclib.tau.ac.il/events/wings_shlomit_lir

Message publisher
שלומית גולן, מדור ייעוץ והדרכה, הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך אוניברסיטת תל אביב shlomitgo@tauex.tau.ac.il 03-6409537
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added