< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // תזכורת / לכנס: זה הזמן לפוסטקפיטליזם [ון ליר, מקוון 04/21] דדליין=2.2.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/01222221/

זה הזמן לפוסטקפיטליזם

קול קורא לכינוס בהשתתפות הציבור הרחב

הרצאת אורח: יאניס ורופקיס, לשעבר שר האוצר של יוון |

מאז קריסת המערכת הפיננסית ב-2008 הסדר הקפיטליסטי נמצא במשבר מתמשך שרק מחריף עם משבר הקורונה. בהקשר רחב זה, מכון ון ליר בירושלים פתח בפרויקט פוסטקפיטליזם, שמטרתו לחשוב ולקדם עשייה מעבר לסדר הקפיטליסטי.

נקודת המוצא של העמדה הפוסטקפיטליסטית המתהווה היא ביקורת על ליבת הסדר הקיים – קרי על הכפפת כל תחומי החיים לעשיית רווחים – אך מטרתה לגבש חלופות מבניות מרחיקות לכת, המתעלות מעל למודלים הקיימים של מדינת רווחה מתגוננת. בלב הפרויקט עומדת השאלה: כיצד יש לארגן את החיים – ובכלל זה את הזמן, העבודה, המבנים הפוליטיים, היחס לזולת והיחס לטבע – כדי לכונן חברה המבוססת על התכליות האנושיות ובראשן החופש והשוויון?

מתוך הבנה שפרויקט כזה איננו עניינם של מומחים בלבד אלא של הציבור בכללותו, אנו מארגנים כינוס הפתוח לכל אלה המבקשים לבנות יחד עתיד פוסטקפיטליסטי מתוך שיתוף ידע, עבודה משותפת, ונכונות לשאול שאלות הנוגעות לסדרי החיים של כולנו. אנו מזמינים חוקרות וחוקרים, נציגי עמותות, אמניות, אקטיביסטים, א.נשי חינוך, א.נשי טכנולוגיה ועוד להתכנסות שתיערך ב-21 באפריל 2021. הכינוס יהיה פתוח לציבור ויתקיים בזום או במכון ון ליר, בהתאם לנסיבות.

הכינוס יורכב משלושה חלקים:

ידע אקדמי: מושבים אקדמיים

ניסיון חיים: שולחנות עגולים

רעיונות: הרצאות “טד” קצרות

  1. ידע אקדמי : מושבים אקדמיים

מטרת ההרצאות היא לעזור לנו להבין טוב יותר מהן החלופות הפוסטקפיטליסטיות האפשריות לסדר הקיים, ומהם האתגרים הרעיוניים והמעשיים שמציבות חלופות אלו. ההרצאות יעסקו בשאלות אלה: מה אפשר ללמוד על חלופות פוסטקפיטליסטיות מניסיון העבר בישראל ובעולם? אילו אפשרויות טכנולוגיות, פוליטיות וחברתיות קיימות כבר היום ויכולות לשמש מודלים לחשיבה ולעשייה? מה משמעות החופש והשוויון בחברה פוסטקפיטליסטית ביחס למסורת החשיבה הליברלית, למסורת החשיבה הקהילתנית ולמסורות חשיבה אחרות? מהי משמעות העבודה בחברה שאיננה מכפיפה את עבודת האדם לעשיית רווחים אלא למימוש תכליות אנושיות? מהו מקומן של זהויות בפוליטיקה פוסטקפיטליסטית? ועוד.

  1. ניסיון חיים: שולחנות עגולים

הדיון בשולחנות העגולים אמור להרחיב את השיחה האקדמית לתחומי החיים השונים. בין השאר נשאל כיצד המחשבה הפוסטקפיטליסטית יכולה להביא לשינוי ממשי באופני החיים שלנו – במסגרות העבודה והמשפחה, בפנאי, באמנות, בפוליטיקה, בחינוך, בתחומי סביבה וקיימות ועוד; ומה עלינו לעשות בפועל כדי לארגן מחדש את תחומי החיים שלנו באופן שיתבססו על חופש, על שוויון ועל השתתפות דמוקרטית. באפשרותכם להציע נושא משלכם או לבחור מהרשימה המוצעת. הרשימה הסופית של השולחנות העגולים תיפתח לנרשמים במועד מאוחר יותר.

נושאים לשולחנות העגולים (אפשר ואף מומלץ להציע נושאים נוספים)

אדריכלות, דיור ותכנון עירוני

טכנולוגיה כבסיס לדמוקרטיה ולביזור הכוח

סביבה וקיימות; דמוקרטיזציה של מקום העבודה

פוסטקפיטליזם כבסיס לשינוי היחסים בין יהודים לערבים

מודלים של חינוך

פוסטקפיטליזם מנקודות המבט של זהויות שונות

תמיכה בעשייה אמנותית מחוץ לשוק

קואופרטיבים

דרכים חדשות להתארגנות פוליטית

ספרות ספקולטיבית פוסטקפיטליסטית

דאגה (Care) כמודל ליחסים חברתיים

מודלים חדשים של משפחה

  1. רעיונות

מטרת הרעיונות היא לאפשר שיחה ראשונית קצרה ומעוררת עניין שפותחת פתח לדרכי מחשבה ועשייה חדשות ונועזות. נשמח לקבל הצעות להרצאה קצרה שמאתגרת דרכי חשיבה מקובלות ועוזרת לנו לדמיין חיים בחברה פוסטקפיטליסטית.

 

הנחיות להגשת ההצעות

הצעות להרצאה אקדמית יכללו קורות חיים ותקציר באורך של עד 300 מילה; הצעות למושב אקדמי הכולל עד שלושה משתתפים יכללו קורות חיים של המשתתפים, שלושה תקצירים באורך של עד 300 מילה לכל תקציר, וכן את הרציונל למושב עצמו.

הצעות לשולחן עגול בנושאים שפורטו לעיל או בנושאים רלוונטיים אחרים יכללו את הרכיבים האלה:

א. נושא הדיון

ב. תקציר באורך של עד 300 מילה

ג. קורות חיים

ד. רקע רלוונטי של המגיש.ה לתחום הדיון

ה. רשימת משתתפים פוטנציאליים (במידת האפשר)

הצעות לרעיונות בצורה של הרצאה קצרה (באורך של 10 דקות) יכללו קורות חיים וטקסט מקוצר של ההרצאה באורך של 500 מילה לפחות.

מועד אחרון להגשת ההצעות: 2 בפברואר 2021

אנא שלחו את ההצעות לדוא”ל: postcapitalism@vanleer.org.il.

 

בכותרת ההודעה יש לציין מה נושא ההרצאה או הדיון ולאיזו קטגוריה הם שייכים. לדוגמה: “דיור אוניברסלי – הצעה לשולחן עגול בתחום אדריכלות, דיור ותכנון עירוני”.

http://bit.ly/2KDmM1u

Message publisher
איל עפרון מתאם פעילות לציבור, שיווק וקשרי חוץ מכון ון ליר ירושלים eyale@vanleer.org.il 02-5605282
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added