< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // תזכורת // השתתפות בחממת הקולנוע בשנת־2021 [ון ליר, ירושלים] דדליין=13.12.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0103111/

קול קורא

להשתתפות בחממה האינטלקטואלית ליוצרי קולנוע תיעודי בנושא:

ישראל במזרח התיכון ויחסי יהודים–פלסטינים בישראל ובשטחים

מרץ–ספטמבר 2021

 

מכון ון ליר בירושלים, בשיתוף הפורום הדוקומנטרי בישראל וסינמטק ירושלים, קורא ליוצרות וליוצרים להשתתף בחממה ייחודית לקידום הקולנוע התיעודי.

החממה ליוצרי קולנוע תיעודי במכון ון ליר מציעה למשתתפיה מסגרת לחשיבה ולביקורת על היצירה התיעודית בהקשרים אינטלקטואליים, חברתיים ותרבותיים. החממה מספקת מרחב לפיתוח רעיונות ומקדמת שיתופי פעולה בין היוצרים, ובינם לבין חוקרות וחוקרים באקדמיה, מתוך שאיפה לפתח את היצירה התיעודית בישראל.

בשנה הקרובה תתמקד החממה ביצירה תיעודית העוסקת בשלל סוגיות הקושרות את ישראל ואוכלוסייתה אל מדינות ואוכלוסיות במזרח התיכון, וכן ביחסי יהודים–פלסטינים בישראל ובשטחים.

החממה שואפת לקדם בחינה השוואתית ובין-תחומית של ישראל ושכנותיה, במטרה להציב את ישראל בהקשרים אזוריים ולבחון את העבותות הפוליטיים, התרבותיים, החברתיים והכלכליים הקושרים את ישראל למזרח התיכון. מפגשי החממה יעסקו בשאלות כגון אלה: כיצד מדינת ישראל ואזרחיה תופסים את קיומם באזור? כיצד הם נתפסים בעיני שכניהם הפלסטינים, הערבים והמוסלמים? האם ישראל היא ראש חץ מערבי, נטע זר במזרח התיכון? האם שייכותה לאזור היא גיאוגרפית בלבד, או שמא היא מדינה מזרח-תיכונית גם מבחינות אחרות? כיצד התמורות באזור משפיעות על יחסי יהודים–פלסטינים בישראל ובשטחים, וכיצד הן מושפעות מיחסים אלו?

נוסף על כך, החממה תסייע למשתתפים ליצור קשרים ולקיים מפגשים פרטניים עם חוקרים וחוקרות שיוכלו לתרום מידיעותיהם לתחקיר ולתהליכי הפיתוח של הפרויקטים האישיים שלהם.

תחת הכותרת ישראל במזרח התיכון, אנו מזמינים הצעות לסרטים תיעודיים, לסדרות טלוויזיה ולסדרות רשת שיעסקו באחד או יותר מהנושאים שלהלן:

  • דת, חברה ופוליטיקה במזרח התיכון
  • השפה הערבית
  • הסכסוך הישראלי–פלסטיני
  • החברה הערבית-פלסטינית בישראל
  • יחסי יהודים–פלסטינים בישראל ובשטחים
  • יחסי יהודים–ערבים במזרח התיכון בעבר ובהווה

 

למי מיועדת החממה?

החממה מיועדת ליוצרים וליוצרות פעילים הנמצאים בשלבים שונים של הקריירה המקצועית שלהם, שיוכלו לצאת נשכרים מהמפגש האינטלקטואלי והיצירתי שהתוכנית מציעה. עליהם להיות בוגרי לימודים גבוהים בקולנוע, שבאמתחתם סרט תיעודי אחד לפחות והם עובדים כעת על יצירה תיעודית חדשה. אנו שואפים לגבש קבוצת יוצרים מגוונת מבחינת הגיל, המגדר, המגזר והרקע החברתי והאישי.

החממה מיועדת לבמאיות ולבמאים. עם זאת, אנו מכירים בתפקידה המכריע של ההפקה ביצירת סרטים, ולכן במקרים שבהם המפיקים שותפים לפרויקט, יוזמנו זוגות של מפיק/ה ובמאי/ת להשתתף יחד בתוכנית.

אפשר להגיש מועמדות בכל שלב של היצירה: משלב הרעיון הראשוני, דרך שלב הפיתוח, התחקיר והכתיבה, ועד שלב העריכה המוקדמת (ראף קאט) של סרטים שכבר צולמו. להשתתפות בחממה אמורה להיות השפעה משמעותית על התפתחות היצירה, ולכן לא יתקבלו פרויקטים בשלבי סיום.

מהן דרישות התוכנית?

המשתתפים יתחייבו להשתתף בכל מפגשי החממה, ובסיומה עליהם להגיש את פרי עבודתם במסגרת התוכנית: תסריט תיעודי, טריילר (אסופת חומרים מצולמים) או ראף קאט של פרויקטים הנמצאים בשלבים מתקדמים. טיב העבודה המוגשת ייקבע בשיתוף עם היוצרים בעת הקבלה לחממה, לפי השלב שהיצירה נמצאת בו.

כיצד להגיש מועמדות לחממה?

יש למלא את טופס הגשת המועמדות ולצרף אליו את המסמכים המפורטים להלן:

  • הצעה (באורך של עמוד אחד) ליצירה תיעודית באחת הסוגות האלה: סרטים באורך מלא, סרטים באורך של שעה, סדרות תיעודיות וסדרות רשת. במקרה של פרויקט בהכנה יש לתאר את הפרויקט ולציין באיזה שלב הוא נמצא.
  • הצהרת כוונות אינטלקטואלית (באורך של עמוד אחד). בהצהרה יפורטו שאלות המחקר התרבותיות, הפוליטיות, הפילוסופיות או החברתיות שביסוד היצירה, ויתוארו סוגיות העומק שבהן תתמקד העבודה במסגרת החממה.
  • קורות חיים של היוצר או היוצרת (באורך של עמוד אחד), לרבות השכלה רלוונטית ופילמוגרפיה. אם המפיק או המפיקה מעוניינים להצטרף לתוכנית, יצורפו גם קורות החיים שלהם.

 

ניהול החממה: רונה ברייר-גארב, ד”ר צמרת לוי דפני, לירן עצמור

ניהול אקדמי: ד”ר אסף דוד

https://bit.ly/3iFlfnL

Message publisher
איל עפרון מתאם פעילות לציבור, שיווק וקשרי חוץ מכון ון ליר ירושלים eyale@vanleer.org.il 02-5605282
Full address
מכון ון ליר בירושלים, ז'בוטינסקי, Jerusalem, Israel
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added