< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // הארכה + תיקון כתובת // לכנס: הכנס השני של גוונים באקדמיה: אקדמיה מג(ק)וונת בעידן הקורונה [מכללת ספיר, שדרות 11/20] דדליין מתוקן= 30.9.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0090708/

קול קורא לכנס השנתי של ‘גוונים באקדמיה’ מבית ‘תקווה ישראלית

מכללת ספיר – 25 בנובמבר 2020

בנושא: אקדמיה מג(ק)וונת בעידן הקורונה

 

מיזם תקווה ישראלית וגוונים באקדמיה פועל במכללה האקדמית ספיר בשלוש השנים האחרונות, ובמסגרתו מתקיימת קבוצת מחקר ופעולה, המבקשת להבין, לחדד ולבאר סוגיות, פערים חסמים ודילמות שקשורות באופן ישיר או עקיף לסוגיית הגיוון בתוך המרחב האקדמי.

 

אין חולק על כך שמגפת הקורנה שהתפשטה בעולם החל מדצמבר 2019 ובישראל מאז פברואר 2020 הינה אירוע מונומנטלי בהיסטוריה האנושית, אירוע שעודו נמשך ובלתי אפשרי לשוחח עליו בזמן עבר. מגפת הקורונה חלחלה אל חיי היום-יום, נגסה בברוטאליות בהסדרים המשפחתיים, הקהילתיים והחברתיים השונים, וכפתה שינויים דרסטיים באורחות החיים, החל בצורות התקשורת הבסיסית בין בני אדם וכלה בהרגלי הצריכה ופגיעה במקורות ההכנסה. אולם, לצד החרדה, אי הוודאות, המחירים והקשיים שמאפיינים משבר זה, רבים מסכימים כי נוכח משבר הקורונה הופיעו רגעים של תקווה, צמיחה ויוזמה, תחת ההבנה שיש לחשוב מחדש ולחשב מסלול מחדש, ביחס למה שנחשב עד להופעת הקורונה כ”חיים רגילים”, חיי שגרה.

 

משבר הקורונה לא פסח על המוסדות החברתיים השונים וביניהם מערכת ההשכלה הגבוהה והמוסדות האקדמיים. בתוך המציאות החדשה, שאותה חוו מרצים.ות, סטודנטים.יות, חוקרים.ות ותלמידי.ות מחקר כמו גם עובדות ועובדים מנהלתיים כ”מציאות משותפת”, נדרשו כולם להמשיך ולייצר שגרה חדשה בתוך תנאים של אי וודאות, דאגה ופער בין הכלים והמיומנויות שהיו קיימים בארגז הכלים האקדמי טרם התפרצות המשבר לבין מיומנויות וכלים חדשים ושונים שנדרש לאמץ ולפתח, רובם ככולם מבוססים על תקשורת מרחוק ושימוש באמצעים מקוונים.

 

בתוך מציאות מרוחקת ומקוונת חדשה זו, וכחלק משאלות וסוגיות מורכבות וכבדות משקל אודות ההשתנות של ההסדרים וההרגלים הישנים של המוסדות האקדמיים, ופיתוח דרכי פעולה, מחקר והוראה חדשות, התעוררה ביתר שאת שאלת הנגישות וההנגשה של האקדמיה לאוכלוסיות וקבוצות חברתיות שונות על בסיס של מעמד חברתי, אתניות, מגדר, דת ומיקום גיאוגרפי. שאלות כגון “האם ומדוע לאפשר לסטודנטית דתיה שלא לפתוח את המצלמה בשיעור מקוון?” או “כיצד לסייע לסטודנט בדואי מהכפרים הלא מוכרים להשלים את חומר הלימוד שהתפספס נוכח קשיי הנגישות הטכנולוגית?” מהן המשמעויות של הוראה מרחוק/הוראה מהבית עבור המרצים והמרצות? הן רק חלק מהסוגיות שצצות ועולות בתוך המציאות האקדמית החדשה.

 

הכנס מבקש לשמש במה להצגת מחקרים שנעשו על אודות משבר הקורונה באקדמיה, פרויקטים ורעיונות שפותחו, טקסטים רפלקסיביים ומניפסטים ביקורתיים, ושולחנות עגולים של שיתוף והשתתפות, כל זאת במטרה לבחון יחד את המתח שמתקיים בין האקדמיה בצורתה החדשה, המקוונת, לבין הגיוון שבתוך האקדמיה, קרי, השלכות האקדמיה המקוונת על הקבוצות החברתיות השונות באקדמיה.

 

בכנס זה, המתקיים כהמשך לכנס השנתי הראשון של גוונים באקדמיה ותקווה ישראלית במכללת ספיר בנובמבר 2019 (“אקדמיה מגוונת?”), אנו מבקשים לאפשר לכל מי שהוא.היא חלק מהאקדמיה הישראלית- סטודנטים.יות, מרצים.ות, תלמידי.ות מחקר, חוקרים.ות, עובדים.ות מנהלתיים ובעלי.ות תפקידים שונים – להשמיע את קולם בסוגיות של גיוון בעידן של הוראה מרחוק והוראה מקוונת.

הכנס יתקיים בזום ביום ד’, 26 נובמבר 2020 במכללה האקדמית ספיר. אנשי אקדמיה (מרצות ומרצים, חוקרות וחוקרים, סטודנטיות וסטודנטים, כמו גם אנשי ונשות מנהלה ובעלי תפקידים שונים), מוזמנים.ות לשלוח תקציר עד ל- 22.9.2020, יום ג’ בשעה 12:00 ל-2020.sapir.diversw.ac@gmail.com

אנו מעודדים הגשת תקצירים שיתמקדו ב:

  1. מחקרים בנושא של אקדמיה מגוונת – תוך התייחסות למציאות המקוונת
  2. מחקרים בנושא של אקדמיה מקוונת – תוך התייחסות לגיוון באקדמיה

הפורמט יכול להיות:

  1. הצעה להרצאה בודדת.
  2. מושב הכולל סדרה של 4/3 הרצאות בנושא משותף
  3. שולחנות עגולים (דיון בסוגיות שקשורות לנושא)
  4. יצירות רפלקסיביות (טקסטים משתפים, מניפסטים ביקורתיים, יצירות אמנות)

 

ועדת ההיגוי של הכנס:

ברק אתירם, מוטי גיגי, שירלי דרוקר שטרית, עינת יהודה, עמוס ישראל, חנה כץ, מני מלכה, סיגל נגר-רון, ג’וליה צ’ייטין, תמי רזי

Message publisher
אליאב גוטמן 2020.sapir.diversw.ac@gmail.com
Full address
המכללה האקדמית ספיר, Israel
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added