< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ממצאי מחקר: תגובות מרצים/ות למעבר להוראה מרחוק - תודות ועדכון (נגה סברדליק ושאול אורג) [עברית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0090707/

מרצות/ים יקרות/ים,

 

באמצע חודש מרץ העברנו לכם ברשת זו בקשה להשתתף במחקר שאנחנו עורכים על המעבר להוראה מרחוק. המחקר משתלב במערך מחקרים רחב יותר שאנחנו עורכים בנושא של תגובות עובדים/ות לשינוי ארגוני. עיקר העניין שלנו הוא בדרך שבה אנשים שונים מגיבים לשינויים ארגוניים ובתנודות שבתגובות אלה לאורך זמן. המעבר להוראה מרחוק מהווה עבורנו דוגמה אקטואלית וחשובה לשינוי ארגוני. כמו כן, מעבר לבחינת הבדלים באופן שבו מרצים מגיבים לשינוי שחווינו, מטרה מרכזית של המחקר היא ללמוד על המנבאים והתוצרים של תגובות אלה. המחקר תוכנן למטרה זו ולא כדי להתמקד במאפיינים הספציפיים של ההוראה מרחוק. כמו כן, המחקר לא מתיימר להביא תמונה מייצגת לגבי עמדות סגל ההוראה בארץ כלפי המעבר להוראה מרחוק.

 

במסגרת המחקר הנוכחי אספנו נתונים בשתי נקודות זמן. הראשונה התחילה ממש עם המעבר להוראה מרחוק, ובה השיבו לשאלון המחקר שלנו 272 משתתפים. נקודת הזמן השניה התחילה כחודש וחצי לאחר המעבר להוראה מרחוק, ובה השתתפו 146 משתתפים, שהשיבו גם לשאלון הראשון. תודה רבה לכלל המשתתפים. אנחנו מאוד מעריכים את הזמן שהקדשתם למילוי השאלונים, בפרט בתקופה כל כך עמוסה ומורכבת.

 

למרות שפרוייקט המחקר שלנו עוד בעיצומו, אנחנו שמחים לשתף אתכם בכמה נתונים ראשוניים שעשויים לעניין חלק מכם. אלה עדיין אינם ממצאים שנוגעים לבחינת מודל המחקר שלנו, אלא בעיקר נתונים תאוריים לגבי התגובות של משתתפי המחקר למעבר להוראה מקוונת בנקודות הזמן ובתנאים השונים. במסמך שבלינק להלן אנחנו מתארים בקצרה חלק מהרקע התאורטי למחקר שלנו על תגובות לשינוי, ומספר ממצאים מהניתוחים שערכנו עד כה. נשמח להשיב לשאלות במידה ויהיו.

 

נגה סברדליק ושאול אורג

 

הלינק למסמך:

https://drive.google.com/file/d/1RsHZLg7xVX7oBD6ZFbQgkFoOu3HNExsq/view?usp=sharing

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added