< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לרשת אינטרדיסציפלינרית לחוקרות וחוקרים בתחום צעירות וצעירים בישראל [מקוון] דדליין=31.7.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0070907/

אני מצ”ב קול-קוראת לחוקרות וחוקרים שנושא מחקרןם המרכזי הוא צעירות וצעירים בישראל.

ד”ר ליבי באר ואנוכי, שתינו חוקרות בתחום צעירות וצעירים מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן העלנו על הכתב רעיון כללי לרשת. מדובר במסמך ראשוני ואנחנו נשמח לשמוע כל רעיון אחר / נוסף לתפעולה. מעבר לכך, אנחנו יוצאות מנקודת הנחה כי מרגע שתתגבש, הרשת תתאים את עצמה לתנאים ולרצונות של חברותיה וחבריה.

מטרתנו לקיים מפגש ראשון בספטמבר 2020. נשמח את תרשמו בלינק להלן עד סוף יולי 2020 כדי שנדע באיזה סדר גודל קבוצה מדובר ונתכונן בהתאם:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf5xg1b6LOH0ib4s667aaXefohL8NdEKFTatdfjlQYnUt-uzQ/viewform?usp=pp_url

 

נשמח להפצת הקול-קוראת על ידכןם בכל פלטפורמה שלדעתכןם עשוייה להתאים.

מחכות לשמוע מכןם,

רוני וליבי

 

צעירות וצעירים בישראל – רשת אינטרדיסיפלינארית לחוקרות וחוקרים

המטרה

הקמת רשת / קהילה אינטרדיספלינארית של חוקרות וחוקרים )בשלב הדוקטורט, הפוסט-דוקטורט או דוקטור צעירות/ים בתחילת דרכןם( שנושא מחקרןם המרכזי הוא צעירות וצעירים בישראל. הרשת תהווה מרחב לשיתוף, חשיבה, ופיתוח של חומרים וטקסטים אקדמיים – כתובים, פרפורמאטיביים או כל פורמט שהוא לטובת התפתחות אקדמית אישית של חברות וחברי

הקהילה, ולטובת התפתחות התחום בישראל )לצד חוקרות וחוקרים ותיקים שעושים זאת בעשורים האחרונים(. ספציפית, המטרה היא לשתף בטיוטות מאמרים / מצגות לכנסים / מחשבות לפיתוח פעולות או פרוייקטים ואולי אף לחשוב יחד על פרוייקטים משותפים לחברות וחברי הקהילה. למשל הקמת מאגר ידע של חומרים, פעילות פוליטית, הוצאת חוברת/ספר מאמרים וכד’. אנחנו מעוניינות לייצר קהילת למידה-עבודה רחבה ככל האפשר מבחינת תחומים אקדמיים – תקשורת,

היסטוריה, אמנות, לימודי תרבות, רפואה, תכנון ערים, פילוסופיה, מגדר, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, סוציולוגיה, מדעי המחשב, ספרות, חינוך, כלכלה, מדעי המדינה, מוסיקה, גיאוגרפיה, מי שלא הזכרנו את תחום העיסוק שלה/ו – אפילו עוד יותר מעניין אותנו.העיקר שתהיה השקה לחיי צעירות וצעירים.

מיהןם צעירות וצעירים בישראל?

בשיח לימודי הצעירּות )Studies Youth או adulthood young of study The (נהוג לדבר על צעירות וצעירים כקבוצה דורית שנעה בין הגילאים 35-18 .הספרות איננה אחידה וכך גם ארגונים שמטרתם תמיכה בצעירות וצעירים. בישראל למשל, משרד הרווחה והשירותים החברתיים מתמקד בצעירות וצעירים בגילאי 25-18 בעוד מרכזי הצעירים ברשויות המקומיות מתמקדים

בגילאי 40-18 .במסגרת רשת זו נרצה להיות קרובות ככל האפשר למאסת הספרות הבינלאומית העכשיוית אודות צעירות וצעירים המדברת על גילאי 35-18 .הכוונה היא לצעירות וצעירים המשתייכים לכל מיקום חברתי ומצב גופני.

איך תפעל הרשת?

הרשת תקיים מפגשים אחת לחודשיים בהובלת 2 מחברות/חברי הרשת )ברוטציה כלשהי( ובה נעסוק בטקסט / מצגת / שיחה על נושא שייבחר )לעיתים אם נרצה נוכל להזמין מומחיות / מומחים(. חברות וחברי הרשת יקחו על עצמם לקרוא חומרים /לבחון ארטיפקטים אחרים לפני המפגש על-מנת שתוכל להתקיים שיחה בונה ומפרה אודותם. הכוונה היא לייצר בינינו אווירה

של תגובה / ביקורת מתוך פרגון וכבוד לעבודה של כולנו כך שתהיה פתיחות ונינוחות לשתף בחומרים. את המפגשים נקיים מרחוק בזום עם אפשרות לקיים מפגשים פנים-אל-פנים מדיי פעם ולפי דרישה/רצון. רשימת תאריכים תיבנה מרגע שתתגבש קבוצה של כ-10 משתתפות ומשתתפים. במידה ותתגבש קבוצה גדולה מאד נחשוב יחד על פורמט שיאפשר עבודה ולמידה יעילה. אין חובה להשתתף בכל המפגש אך נרצה לייצר קבוצה שיש בה קביעות כלשהי ותחושת קרבה והכרות.

על היוזמות

רוני איל-לובלינג, דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן. אני עובדת סוציאלית-סוציולוגית. נושא המחקר שלי בדוקטורט הוא תרומתם של יחסי אם-בת לחיי העבודה של נשים צעירות בשוליות מרובה בדרום בהנחייתה של פרופ’ אורלי בנימין. חיי המקצועיים-אקדמיים מתמקדים בחיבור שבין כמה שדות – נשים צעירות, שוליות חברתית, שוק העבודה ועבודה סוציאלית פמינסטית. בשנת 2016 הייתי שותפה לצד ד”ר מיכל קומם, להקמתו של מרכז רותם במכללה האקדמית ספיר העוסק בפרקטיקה ומחקר עם ולמען נערות וצעירות המתמודדות עם מצבי סיכון בישראל. לצד זאת, לימדתי מספר קורסים העוסקים בחיי צעירות וצעירים במכללה האקדמית ספיר ובאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. כיום מתגוררת בקיימברידג’, אנגליה.

ד”ר ליבי באר, חוקרת בתחום המשפחה, סיימה דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן בהנחייתה של ד”ר שירה עופר. בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותולדות האומנות מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בהצטיינות מהמגמה לפסיכולוגיה חברתית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. מחקריה עוסקים ברווקות בחברההישראלית, התמשכות הבגרות, משפחה ועבודה, תמיכה חברתית ויחסים בין-דוריים. מרצה בתכנית לפסיכולוגיה למגזר החרדי באוניברסיטת בר-אילן ועוסקת בהנחיה וייעוץ לעמותות וארגוניים חברתיים.

מחכות לשמוע מכןם,

רוני וליבי

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added